شناسهٔ خبر: 162245 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخواست شورای شهری‌ها از قوه قضائیه

آروین عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حذف قیمت مسکن از سایت‌های اینترنتی باعث افزایش مشکلات مستأجران در پایتخت شده است، گفت: از قوه قضائیه درخواست رفع این مشکل را داریم.

به گزارش «نماینده» بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در دویست و بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران در مورد ضرورت حفظ حقوق شهروندان تهرانی در دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار داشت: اختلال در گردش آزاد اطلاعات از طریق اعمال فشار و تهدید سایت‌های اینترنتی به منظور حذف قیمت‌های خرید، فروش و اجاره مسکن در تهران سبب بروز مشکل شده است.

وی افزود: بخش‌هایی در قوه قضائیه در اوج فصل نقل و انتقالات مسکن و شرایط شیوع کرونا مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: عجیب است که مسؤولین از یک طرف شعار در خانه بمانید سر می‌دهند و از طرف دیگر شهروندان را مجبور می‌کنند در گرما و ترافیک سرتاسر شهر را زیر پا بگذارند تا بتوانند محلی برای سکونت پیدا کنند.

آروین با اشاره به چند برابر شدن اجاره‌بهای منازل مسکونی گفت: متأسفانه مستأجرانی که سال گذشته منزلی را در اجاره داشتند به دلیل کاهش ارزش پول‌شان اغلب ناگریز به تخلیه و یا انتقال به منزلی کوچک‌تر در محله‌ای متفاوت متناسب با وضعیت مالی‌شان شده‌اند و حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی سبب کلافگی و سردرگمی آنها شده است.

وی تأکید کرد: به عنوان نماینده شهروندان تهرانی از قوه قضائیه تقاضا می‌کنم هر چه زودتر به محدودیت ایجاد شده برای سایت‌های اینترنتی در درج قیمت‌های حوزه مسکن پایان دهند تا اگر دولت و زیرمجموعه‌های مربوطه ناتوان از ساماندهی اوضاع اقتصادی هستند دست کم در این شرایط شیوع کرونا بار اضافه بر دوش مردم گذاشته نشود.

نظر شما