شناسهٔ خبر: 162235 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزارت فرهنگ و ارشاد توجهی به محتوای فیلم‌های سینمایی ندارد

حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزارت فرهنگ نظارت کافی بر تولیدات هنری و سینمایی ندارد و در بسیاری از این آثار، مسائل اخلاقی در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: دو رسالت مهم فرهنگ و ارشاد از وظایف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که البته در برخی از عرصه‌ها، این وزارتخانه نیازمند بازنگری است.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگ و هنر باید تدابیری اندیشیده می‌شد که مورد توجه قرار نگرفته و باعث شده که اخلاق‌گرایی و قانون‌گرایی سیرِ نزولی داشته باشد و باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت کافی بر تولیدات هنری و سینمایی گفت: متأسفانه برخی از آثار هنری و سینمایی نه تنها فاخر نیستند بلکه مسائل اخلاقی هم در این آثار در نظر گرفته نشده و جای تعجب دارد که این آثار مُهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم دارند.

حسینی‌کیا بیان کرد: در عرصه کتابخوانی هنوز به جایگاه واقعی خودمان نرسیدیم؛ چرا نمی‌توانیم مردم را به این سمت و سو سوق دهیم؟

وی ضمن انتقاد از عدم تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگی جا مانده است، در حوزه قرآنی هم کار چشمگیری صورت نگرفته و همچنین لازم است که این وزارتخانه برنامه‌هایی برای ترویج آموزه‌های قرآنی داشته باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به فریاد کتابداران برسد چرا که بسیاری از آنان وضعیت اعتباری خوبی ندارند و نیازمند حمایت این وزارتخانه هستند.

نظر شما