شناسهٔ خبر: 162233 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایندگان مجلس از لابی‌های سیاسی دوری می کنند

پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس معتقد است اگر مجلس در مسیر قانونی خود و به دور از لابی‌های سیاسی حرکت کند، می‌توان انتظار تحول در مجلس و حل مشکل در کشور را داشت.

به گزارش «نماینده»، علیرضا پاک فطرت، به بیان راهکارهای ایجاد یک مجلس تحول‌خواه پرداخت و گفت: اگر مجلس بر ریل خود حرکت کرده و به دور از لابی های سیاسی عمل و با دولت رفتار کند، با توجه به روحیه انقلابی نمایندگان، می توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر اصلاح دو حوزه معیشت و فرهنگ تأکید داشتند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند نمایندگان باید بدون حب و بغض در این زمینه فعال باشند و با رعایت عدالت به سمت حل مشکلات اساسی کشور برآیند.

وی افزود: طبق فرمایشات معظم له، نمایندگان و مسئولان باید از نگاه جزئی و خُرد به مسائل پرهیز کرده و نگاه خود را به سمت مسائل کلان و ملی سوق دهند.

پاک فطرت در ادامه انگیزه های ناسالم شخصی و جناحی را از آفات نمایندگی دانست و افزود: نماینده باید آنقدر خود را به لحاظ علمی تقویت کند که نگاه کاملا تخصصی داشته باشد تا نگاه های منفعت‌طلبانه و سیاسی بر آن غالب نشود.

این نماینده مردم از استان فارس در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هر نماینده ای که به کمیسیونی وارد می شود باید در آن رشته، تخصص کافی را داشته باشد و در طول دوران نمایندگی خود چند ساعت در روز را صرف مطالعات داخلی و خارجی در حوزه خود کند.

نظر شما