شناسهٔ خبر: 162220 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دیدار هیأتی از حماس با نخست‌وزیر لبنان و حزب سوری

حماس هیأتی از جنبش حماس با نخست‌وزیر لبنان و حزب قومی-اجتماعی سوریه در لبنان دیدار کرد و در دیدار مذکور درباره پروژه رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی گسترده‌ای از کرانه باختری هشدار داده شد.

به گزارش «نماینده» هیأتی از جنبش فلسطینی حماس به ریاست «احمد عبدالهادی» نماینده این جنبش در لبنان با «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، در بیانیه حماس آمده: نماینده جنبش شرحی کامل از آخرین تحولات فلسطین بویژه خطرات پروژه "الحاق" که (رژیم) اشغالگر قصد اجرای آن را دارد، ارائه داد.

عبدالهادی گفت، پروژه اشغال کرانه باختری در راستای طرح موسوم به «معامله قرن» است که نابودی مسأله فلسطین را دنبال می‌کند.

وی در ادامه به وضعیت اجتماعی سخت در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان اشاره کرد و خواستار اعمال حقوق انسانی و اجتماعی برای آنها شد.

حسان دیاب از تلاش‌های حماس برای حفظ امنیت اردوگاه‌های فلسطینی و کاهش رنج ساکنان آن قدردانی کرد و وعده داد، مطالبات خواسته شده را پیگیری کند.

وی در ادامه سخنان خود بر ایستادن در کنار ملت فلسطین و مسأله عادلانه فلسطین تأکید کرد.

دیدار با حزب قومی-اجتماعی سوریه

هیأتی از حزب قومی-اجتماعی سوریه امروز به دیدار نماینده حماس در لبنان رفتند و دو طرف درباره آخرین تحولات فلسطین و توطئه‌های صهیونیستی بحث و تبادل‌نظر کردند.

بر اساس گزارش «قدس پرس» دو طرف تأکید کردند، این اقدام پیامدهای زیادی بر آینده مسأله فلسطین دارد و منجر به متشنج شدن اوضاع خواهد شد.

آخرین در ادامه خواستار تحرک گسترده عربی و اسلامی برای جلوگیری از اجرای این طرح شدند.

نظر شما