شناسهٔ خبر: 162164 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تصمیم نمایندگان در خصوص إرجاع اعتبار نامه تاجگردون به کمیته تحقیق باعث ارتقای مجلس شد

فروزنده/2 معاون اسبق پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه حرکت مجلس جدید در واکنش به ارجاع اعتبارنامه تاجگردون حرکتی بسیار ارزشمند و باعث ارتقای مجلس بود، گفت: وقتی خود مجلس قانون گرا باشد این فضا در بقیه قوا هم ایجاد می‌شود و مقید به اجرای قوانین می شوند.

به گزارش نماینده لطف الله فروزنده معاون اسبق پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم قانونمندی قوه مقننه اظهار داشت: قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین دو وظیفه مجلس شورای اسلامی است و طبیعتاً خودش باید پاسدار قانون خود باشد و وقتی خود مجلس قانون گرا باشد این فضا در بقیه قوا هم ایجاد می‌شود و مقید به اجرای قوانین می شوند.

وی با بیان اینکه أین حرکت مجلس جدید، حرکتی بسیار ارزشمند و باعث ارتقای مجلس بود، گفت: مجلس و مخصوصاً رئیس محترم مجلس قانون را اجرا کرد و نمایندگان محترم با حساسیتی که نسبت به اجرای قانون داشتند این حرکت را انجام دادند و موجب فضای بسیار خوبی شد و نوید خوبی به ملت ما داد که این مجلس مقید است که نسبت به قانون حساسیت داشته باشد امیدواریم این مجلس برنامه‌ریزی کند و بسیاری از قوانین خوبی که مخصوصاً در حوزه اقتصادی داریم ولی متاسفانه اجرا نشده،  با چنین حرکت هایی به نتیجه برسند.

فروزنده با تشکر از رییس مجلس و سایر نمایندگان پارلمان تصریح کرد: فکر می کنم که أین حرکت مجلس شورای اسلامی سرمایه اجتماعی خوبی را برای این قوه کشور ایجاد کرد.

به گزارش نماینده، نمایندگان مجلس در پی اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم، با ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیته تحقیق اعتبارنامه موافقت کردند.

بنابر این گزارش، نماینده قم با استناد به اصول ۹۳، ۸۵، ۷۲ و ۷۳ قانون اساسی طی اخطاری عنوان کرد: اصل ۸۵ قانون اساسی عنوان کرد که حق نمایندگی قائم به شخص است و این حق واگذاری به شعب واگذار نشده است، بنابراین مجلس نمی‌تواند چیزی تصویب کند که خلاف مذهب و اصول قانون اساسی باشد.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، اخطار زاکانی را وارد دانست و آن را به رأی گذاشت اکثریت نمایندگان با اخطار وی موافقت کردند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس به مدت ۱۵ روز مهلت دارد تا اعتبارنامه منتخب گچساران را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارسال کند.

نظر شما