شناسهٔ خبر: 162124 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد از همکاری وزارت نیرو در تخریب محیط زیست / ضرورت توجه به آبخیزداری

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از همکاری وزارت نیرو در تخریب محیط زیست انتقاد کرد و گفت: سدسازی های غیرکارشناسانه باعث تخریب محیط زیست و خشکی تالاب ها شده است.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، پس از قرائت گزارش وزیر نیرو، گفت: در بحث امتیازدهی برای مشترکان بسیاری از مردم شاکی هستند که امتیاز هزینه را می گیرند اما وزارت نیرو همکاری لازم را نداشته و وظایف نهادها را مشترکان انجام می دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: حق آلایندگی به بسیاری از روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه تعلق نمی گیرد؛ بحث عدم اجرای به موقع برج های خنک کننده باعث شده همچنان آلایندگی ها ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: در بحث تخریب محیط زیست شاهد همکاری وزارت نیرو هستیم؛ بیش از ۲ سال است که مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به آبخیزداری تاکید دارند که باید به حوزه آبخیزداری به جای سدسازی توجه بیشتری شود زیرا کشورهایی که به سمت آبخیزداری رفتند تبعات سدسازی را نداشته، متاسفانه سد سازی های غیرکارشناسانه باعث تخریب محیط زیست و خشکی تالاب ها شده و بهتر است به سمت آبخیزداری برویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بارندگی طی ۲ سال اخیر زیاد بوده اما متاسفانه در ذخیره سازی کم کاری صورت گرفت و برکات الهی هدر رفت، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از روستاها آب آشامیدنی سالم ندارند و در اطراف شهر همدان با وجود صرف هزینه های بالا همچنان مشکل آب دارند.

نظر شما