شناسهٔ خبر: 162122 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سرانه مصرف آب در کشور بالاتر از متوسط جهانی است

ساداتی نژاد/2 نماینده کاشان با بیان اینکه آب مسئله جهانی است، گفت: سرانه مصرف آب در کشور ما از متوسط جهانی بالاتر است که باید فکری به حال این شرایط کرد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد ساداتی نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی موضوعات مربوط به حوزه انرژی با حضور وزیر نیرو گفت: موضوع آب مسئله جهانی است. جهان درگیر بحران آب بوده و حتی کشورهایی با سرانه بالا هم دچار کم آبی هستند.

وی با اشاره به رشته‌های جدید تحصیلی ایجاد شده در حوزه آب، آن را نشان دهنده جایگاه و اهمیت آب دانست و گفت: آب عامل صلح و جنگ در دنیا بوده و باید مدیریت مصرف آن از اهمیت زیادی برخوردار باشد. تأمین آب شرب هزینه‌های زیادی دارد اما سرانه مصرف آب در کشور ما از متوسط جهانی بالاتر بوده و باید برای کاهش مصرف فکری شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم ادامه سدسازی در کشور گفت: سیل‌های اخیر اهمیت وجود سدها را نشان داد اما باید سدسازی متناسب با شرایط محیطی آن استان هم باشد.

ساداتی نژاد در پایان با تأکید بر لزوم توجه به حوزه آب شرب روستایی گفت: وزارت کشور به موضوع آب مجازی دقت کند. امروز در کشور ما باید تمرکز بر صادرات کالاهایی باشد که از آب زیادی استفاده نمی‌کنند.

نظر شما