شناسهٔ خبر: 162118 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بیگی در صدر کاندیداهای ریاست کمیسیون شوراها

علیرضا بیگی

به گزارش "نماینده" احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز بیشترین امتیاز را برای کمیسیون شوراها بخود اختصاص داده و به همین دلیل هم بیشترین شانس را برای رسیدن به ریاست این کمیسیون دارد.
در حال حاضر و حسب امتیاز بندیهای کامپیوتری که در مجلس بعمل آمده است، قالیباف 1660 امتیاز و احمد علیرضا بیگی 1387 امتیاز برای عضویت در کمیسیون شوراها دارند.
قالیباف رییس مجلس است و بعد از وی تنها بیگی است که بیشترین امتیاز را دارد.
محسن پیرهادی، دیگر عضو هیات رییس مجلس 1150 امتیاز، سید حمید رضا کاظمی 1037 امتیاز، ابوالفضل ترابی 899 امتیاز و حسین محمد صاحی 850 امتیاز کسب کرده اند.
در حال حاضر بیگی، کاظمی و ابوالفضل ترابی برای بدست اوردن ریاست کمیسیون شوراها ابراز تمایل کرده اند.خبرهای رسیده از مجلس اما حاکی است تمایل برای ریاست احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز بر کمیسیون شوراها بیشتر از سایر داوطلبان احتمالی است.
کاظمی تلاش جدی بخرج نداده چرا که رای ندارد.  ترابی هم بدلیل رای پایین از انگیزه لازم برخودار نیست مخصوصا که امتیازات هیچکدام به بیگی نمی رسد.
به همین دلیل جمع زیادی از نمایندگان  پیشنهاد داده اند ریاست کمیسون شوراها به بیگی سپرده شود.
بر اساس آنچه از سوابق و تجارب بیگی در صفحه شخصی اش در ویکی پدیا آمده است، بیگی دارای مدرک دکتری امنیت ملی از دانشگاه دفاع ملی می‌باشد، از سوابق وی می‌توان به فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و مشاور فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد. وی در سال ۱۳۸۷، بعد از استعفای محمدکاظم معمارزاده به عنوان استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد.
پیشنهاد ریاست بیگی بر کمیسیون شوراها در شرایطی مطرح شده است که این نماینده مجلس پیشتر به خبرنگار ما گفته بود: تاکنون تلاشی برای کسب ریاست یکی از کمیسیونهای مجلس نکرده ام. بیگی در گفت و گوی اختصاصی با ما خبرنگار ما اعلام کرد حفظ تعادل اتوبوسی که همه ما بر ان سوار هستیم، مقدم بر این است که چه کسی بر صندلی جلو این اتوبوس بنشیند.
اشاره بیگی به مشکلاتی است که مخصوصا در حوزه اقتصاد کشور را در بر گرفته و می گوید رفع حداکثری این مشکلات مقدم بر هر فعل و انفعالاتی در زمینه دستیابی به پستهای مجلس یازدهم است.
اهمیت کمیسیون شوراها از آن روی است که سال اینده انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می شود. کمیسیون شوراها متولی اصلی نظارت بربرگزاری انتخابات شوراها در کشور است. تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بر عهده شورای نگهبان نیست.
مسئولیت نظارت بر برگزاری انتخابات شورها و تایید یا رد صلاحیت کاندیداها بر عهده مجلس با محوریت کمیسیون شوراها است.
بیگی از تجارب لازم در این زمینه برخودار است و توان به سرانجام رسانده چنین موضوع مهمی را دارد.

نظر شما