شناسهٔ خبر: 162114 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سازوکار جدید برای تعیین اعضای شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی

نادری دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی سازوکار جدید برای انتخاب و تعیین اعضای شورای مرکزی این فراکسیون را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»،احمد نادری دبیر اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر این فراکسیون، اظهار داشت: در جلسه جمع‌بندی اولیه ای برای انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون انجام شد و در آینده‌ای نزدیک انتخابات هیئت رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای انتخاب اعضای شورای مرکزی نیز سازوکار جدیدی فراهم شده است، افزود: در گذشته معمولاً برای انتخاب اعضای شورای مرکزی توزیع نامتوازن جمعیتی به لحاظ جغرافیایی اتفاق می افتاد یعنی از استان یا بخشی از کشور هیچ نماینده ای در شورای مرکزی عضویت نداشت باشد و از بخش دیگر کشور چند نماینده در شورا عضویت داشتند.

دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه توزیع جغرافیایی برای اعضای فراکسیون اهمیت دارد، بیان داشت: در سازوکاز جدید قرار است به صورت متوازن  از لحاظ استانی و جغرافیایی سهمیه برای نمایندگان به منظور عضویت در شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود به عبارتی تلاش شده تقسیمات به گونه‌ای انجام شود که از همه کشور نمایندگانی در شورای نمرکزی فراکسیون حضور داشته باشند.

نادری درباره آخرین وضعیت تدوین اساسنامه فراکسیون، اظهار داشت: اساسنامه اولیه فراکسیون نیز تهیه و تدوین شده که در جلسه بعدی اساسنامه نهایی فراکسیون آماده می شود.

نظر شما