شناسهٔ خبر: 162095 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقادات نمایندگان مجلس در نشست غیر علنی از وزارت نفت

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به حضور بیژن زنگنه و سید محمود علوی در نشست غیر علنی امروز مجلس گفت: امروز نمایندگان انتقاداتی از وزارت نفت مطرح کردند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد) درباره جزییات جلسه غیرعلنی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: جلسه امروز غیرعلنی بود و علت آن هم تبادل اطلاعات طبقه‌بندی شده توسط دو وزارتخانه نفت و اطلاعات بود.  

وی با بیان اینکه وزرای اطلاعات و نفت در جلسه غیرعلنی امروز مجلس حضور داشتند، افزود: به همراه وزیر اطلاعات چندین نفر از معاونین این وزارتخانه با توجه به تخصص‌های آنها حضور داشته و مباحثی را مطرح کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: ‌در حوزه نفت و انرژی مسائل مربوط به تولید داخل و مزیت‌های آن و همچنین صادرات و مسائل و موانع مرتبط آن و موضوع ذخایر که در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، مباحثی مطرح شد.

فرهنگی افزود: ‌مسائل و مشکلات حوزه نفت و انرژی هم در جلسه غیرعلنی امروز مطرح شد.

وی گفت:‌ به قید قرعه تعدادی از نمایندگان مجلس مباحث مختلفی را درباره فعالیت‌های این دو وزارتخانه بیان کردند که بخشی از آن مطالب مربوط به انتقاداز وزارت نفت بود البته پیشنهاداتی هم مطرح شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس  گفت: در حوزه امنیتی که بیشتر وقت جلسه غیرعلنی امروز را به خود اختصاص داده بود وزیر اطلاعات به همراه معاونین وی و برخی همکاران ما در مجلس مباحثی را مطرح کرده و مباحث متنوعی را گفتند که مربوط به تهدیدات خارجی نسبت به داخل ایران، مسائل امنیت داخلی و موضوعات مربوط به برخی مسئولان و آسیب شناسی حوزه مسئولان و تدابیر صیانتی توصیه شده درباره برخی موضوعات مطرح شد.

فرهنگی گفت: درباره خنثی سازی بسیاری از اقداماتی که دشمنان بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی در تدارک بودند نیز مباحث مطرح شد.

وی افزود: ‌جلسه غیرعلنی امروز مفید بوده و اطلاعات خوبی تبادل شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره گزارش دولتمردان به مجلس که در طی جلسات اخیر ارائه شده است خاطرنشان کرد: ‌برای جلسه علنی فردا (چهارشنبه) وزرای نیرو و راه و شهرسازی به مجلس دعوت شدند که با توجه به حوزه‌های فعالیتی خود مباحثی را مطرح خواهند کرد ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس مباحثی را مطرح خواهند کرد.

فرهنگی گفت: در اوایل هر دوره فعالیت مجلس به دلیل اینکه نمایندگان مجلس در جریان مسائل کشور قرار گیرند و مسئولان اجرایی بخش‌های مختلف بتوانند دیدگاه‌ها و مشکلات و مسائل‌شان را مطرح کنند، این مسئولان در صحن مجلس حضور پیدا می‌کنند، ضمن اینکه ارائه گزارش دولتمردان به مجلس تا زمانی ادامه خواهد داشت که کمیسیون‌های مجلس تشکیل شود و دستور جلسه صحن علنی بر اساس گزارش‌های کمیسیون‌ها شکل بگیرد.

وی افزود:‌کمیسیون‌های تخصصی مجلس در شرف تشکیل است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: امروز آخرین فرصتی است که باید کمیسیون‌های نمایندگان تعیین شوند و بر اساس تعیین کمیسیون‌ها آنچه که اتفاق می‌افتد در جلسات آینده فرصت قانونی برای اعتراض نمایندگان وجود دارد و در ابتدای هفته آینده انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌ها و سایر مراحل شروع به کار کمیسیون‌ها آغاز می‌شود.

نظر شما