شناسهٔ خبر: 162092 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اولویت‌های وزارت اقتصاد مشخص و شفاف نیست

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم معتقد است؛ اولویت‌های وزارت اقتصاد مشخص و شفاف نیست، رشد اقتصادی همچنان سیر نزولی دارد و این موضوع بیانگر آن است که گزارشات مسئولان در مجلس بیشتر کاغذی است.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد ، با اشاره به جلسات بررسی مسایل اقتصادی در صحن مجلس و ارائه گزارشات مسئولان دولتی گفت: برگزاری این نوع جلسات در واقع ادامه همان روش غیرکاربردی جلسات در مجلس دهم است زیرا آن زمان هم مسئولان تنها گزارش‌هایی را ارائه می‌کردند و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم ادامه داد: با وجود قرارگیری کشور در یک بحران وحشتناک اقتصادی و افزایش سریع قیمت‌ها، انتظار مردم از مسئولان و مجلس این است که اقدامات اساسی انجام دهند. به طور مثال با برگزاری یک جلسه غیرعلنی تمامی مشکلات و موانع به صورت شفاف مطرح و روش‌های حمایت از دهک‌های پایین جامعه بررسی شود.

وی با بیان اینکه گزارشات مسئولان دولتی درباره مسایل اقتصادی بیشتر کلیشه‌ای است، تاکید کرد: گویا بخشی از گزارشات این مسئولان همان نمودارهای آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است که در صحن برای نمایندگان بیان می‌شود، اینکه شاخص بورس رشد کرده و اقدامات خاصی انجام شده را باید مردم بتوانند در بحث تولید و رشد اقتصادی ببینند بنابراین عملکرد اقتصادی در کشور مهم است.

کوچکی‌نژاد با تاکید براینکه اولویت‌های وزارت اقتصاد مشخص و شفاف نیست، اظهار کرد: رشد اقتصادی همچنان سیر نزولی دارد و این موضوع بیانگر آن است که گزارشات مسئولان در مجلس بیشتر کاغذی است و در عمل به آن توجهی نمی‌شود.

نظر شما