شناسهٔ خبر: 162084 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مسئولان دیپلماسی، ستاد تبلیغاتی «ترامپ» نشوند/ مذاکره بی‌معناست

آصفری نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مسئولان دستگاه دیپلماسی ما نباید تبدیل به ستاد تبلیغاتی «ترامپ» برای به دست آوردن رأی شوند و در این ایام نباید بحث مذاکره با آمریکا و غربی‌ها مطرح شود.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در واکنش به اظهارات برخی مسئولان درباره مذاکره مجدد با آمریکا و کشورهای غربی، گفت: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی را مشخص می‌کنند و ایشان تشخیص می‌دهند که مذاکره با غربی‌ها صورت گیرد یا خیر.

وی افزود: البته اگر قرار باشد مذاکره‌ای با غربی‌ها انجام گیرد، در وهله اول باید تکلیف مذاکرات قبلی روشن شود چرا که هنوز تکلیف مذاکرات برجام مشخص نشده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی هنوز به وظایف خود در برجام عمل نکرده و پول‌های بلوکه شده ایران را بازنگردانده‌اند، بنابراین مسئولان ما بر چه اساسی بحث مذاکره مجدد با این کشورها را مطرح می‌کنند!؟

آصفری تأکید کرد: هنوز خون شهید سلیمانی خشک نشده و برخی از مسئولان صحبت از مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی را مطرح می‌کنند در حالی که باید جنایتکاران و کسانی که باعث به شهادت رسیدن سردار سلیمانی شده‌اند، محاکمه شوند.

وی اظهار داشت: مطرح کردن بحث مذاکره در شرایط فعلی به هیچ وجه درست نیست و هدف آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در این ایام صرفاً تبلیغاتی و انتخاباتی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ به دلیل مسائل اقتصادی و عدم کنترل بیماری کرونا با مشکلات زیادی در کشور خودش مواجه است و مردم اعتراض‌های زیادی را به عملکرد وی دارند بنابراین نیاز دارد که حرف جدیدی با مردم آمریکا داشته باشد و به همین دلیل به دنبال مذاکره با ایران است.

آصفری تصریح کرد: مسئولان دستگاه دیپلماسی ما نباید تبدیل به ستاد تبلیغاتی ترامپ برای به دست آوردن رأی شوند و باید در اظهارات خود دقت کافی داشته باشند.

نظر شما