شناسهٔ خبر: 162073 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفافیت آرای نمایندگان به اصلاح ساختار حکمرانی در نظام دیوان سالاری کمک می‌کند

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس معتقد است که علنی شدن رای نمایندگان به شفافیت و اصلاح ساختار حکمرانی در نظام دیوان سالاری کشورمان کمک موثری خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره تدوین طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: قطعا علنی شدن رای نمایندگان به شفافیت و اصلاح ساختار حکمرانی در نظام دیوان سالاری کشورمان کمک موثری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شفاف شدن رای نمایندگان در راه رسیدن به حکمرانی خوب در کشور کمک شایانی خواهد کرد، ادامه داد: البته شفافیت در حوزه‌های دیگر نیز باید وجود داشته باشد اگرچه برای برخی از این حوزه‌ها به مانند مالی قانونی وجود دارد و باید اجرا شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید براینکه مردم باید در جریان مواضع و رای که یک نماینده در مجلس داده است باشد، افزود:  اینکه یک نماینده چقدر در مجلس فعال بوده و این فعالیت در چه راستایی بوده است؛ یا اساساً در پارلمان حضور داشته است یا خیر، از حقوق رأی‌دهندگان به یک نماینده  است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد:قطعاً طرح شفافیت آرای نمایندگان به خودی خود یک قدم بلند و اساسی در راستای شفافیت باقی ارکان کشور است؛ چرا که اگر آرای نمایندگان شفاف به مردم عرضه شود، امکان اصلاح سریع و مطمئن این نهاد ایجاد می‌شود.

نظر شما