شناسهٔ خبر: 162072 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهبود وضعیت اقتصادی کشور در گرو عملیاتی شدن جهش تولید است

 رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: اگر جهش تولید را عملیاتی کنیم، صادرات و درآمد کشور افزایش می یابد و به تبع آن وضعیت اقتصادی بهبود می‌یابد.

به گزارش «نماینده»، محمد رشیدی، با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عصاره فضائل ملت وقتی در نهادی جمع شد، قطعا آن نهاد در راس همه امور خواهد بود که این موضوع را می‌توان از دو جمله معروف امام خمینی(ره) در مورد مجلس شورای اسلامی دریافت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تشریح اینکه مجلس در راس امور است، بیان کرد: مجلس برای ارکان اجرائی و سایر قوا ریل گذاری می‌کند، اگر مجلس مسیر را درست ترسیم کند، مطمئنا حرکات قوا صحیح انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی، افزود: نظارت صحیح مجلس بر قوانینی که مصوب کرده، حُسن اجرای قانون‌های مصوب شده در مجلس را تضمین می‌کند. اگر در هر کشوری ۲ عامل تقنین و نظارت به خوبی انجام شود، مطمئنا همه امور به خوبی پیش می‌رود.

رشیدی ادامه داد: امیدواریم مجلس یازدهم با دغدغه‌هایی که دارد، توام با دقت، عقلانیت، صبوری، پشتکار و اجتهاد عمل کند تا گره از مشکلات مردم باز شود.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای دوره مجلس یازدهم مجلس شورای  اسلامی اقتصاد و فرهنگ را در اولویت کاری قرار داده‌اند، گفت: حتما باید مجلس این دغدغه روز کشور را با دقت پیگیری کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم باید توجه داشت که تولید می‌تواند اقتصاد کشور را بارور و شکوفا ‌کند و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه در تولید موانعی وجود دارد، اظهارداشت: مافیاهای قدرتی هستند که مخالف رشد تولید در کشور هستند زیرا منافع آن‌ها در واردات بی‌رویه و قاچاق کالا است. البته سیاست‌های بانکی غلط نیز مزید بر علت شده و تولید کنندگان را در عسر و حرج قرار داده و رشد اقتصاد را متوقف کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر جهش تولید را عملیاتی کنیم، صادرات و درآمد کشور افزایش می یابد و به تبع آن وضعیت اقتصادی بهبود می‌یابد، گفت: نمایندگان باید این هدف مهم یعنی رونق تولید را با تقنین و نظارت دقیق محقق کنند، توقع این است که ما نمایندگان با عزمی راسخ تلاش کنیم تا زمینه جهش تولید در ابتدای مجلس ایجاد شود.

نظر شما