شناسهٔ خبر: 162071 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

الگوی مدیریت جهادی را از حوزه اجرا به تقنین و نظارت سوق می‌دهیم

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به عزم جدی مجلس یازدهم برای ایجاد تحول در ساختار این نهاد و کشور، گفت: مدیریت جهادی و شفافیت را به عنوان نخستین‌ گام‌ها در دستور کار مجلس قرار داده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، معین الدین سعیدی، با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم عزم جدی برای ایجاد تحول در ساختار این نهاد و به طور کل کشور دارند، گفت: طرحی که درباره شفافیت آرای نمایندگان به تازگی در مجلس یازدهم کلید خورده و قاطبه نمایندگان آن را به امضا رسانده اند، شاهدی بر این موضوع است.

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این حق بدیهی مردم است که از امورات مجلس اطلاع داشته باشند لذا برای نخستین بار سازوکاری تعریف کرده ایم تا شفاف سازی نسبت به اقدامات وکلای ملت صورت گیرد که این اقدام به خودی خود در طول تاریخ مجلس شورای اسلامی بی نظیر است.

وی در ادامه با اشاره به الگوی مدیریت جهادی تعریف و تأکید شده از سوی دکتر قالیباف عنوان کرد: این الگو را در تمام سازوکارهای مجلس اجرا خواهیم کرد که در نخستین گام تعدادی از نمایندگان مجلس به منطقه محروم غیزانیه سفر کردند تا موضوع بحران آب این منطقه را پیگیری کنند.

سعیدی ادامه داد: در گام دوم نیز بازدیدی از مناطق حاشیه چابهار خواهیم داشت که اقدام متفاوتی از سوی مجلس خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضفاه کرد: علاوه بر شفافیت، قصد داریم الگوی مدیریت جهادی که در نیروهای انقلابی در ادوار مختلف در حوزه اجرا دیده می شد را در حوزه تقنین و نظارت نیز به منصه ظهور برسانیم.

این نماینده مردم از استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دو رویکرد اصلی در حوزه برنامه های مجلس یازدهم که اولین مجلس بعد از گام دوم انقلاب است، بحث شفافیت و مدیریت جهادی خواهد بود که در دستور کار قرار می دهیم.

نظر شما