شناسهٔ خبر: 162070 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت با نظارت بر بازار سرمایه از ضرر سرمایه‌گذاران خُرد جلوگیری کند

قادری نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم می‌گوید در شرایط فعلی که تمامی نگاه‌ها به بازار بورس است، دولت باید با نظارت دقیق از ضرر سرمایه‌گذاران خُرد جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم درباره گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره وضعیت اقتصادی کشور در صحن علنی مجلس، گفت: هرچند کشور در ماه‌های اخیر با تحریم و کرونا دست و پنجه نرم کرده اما عملکرد اقتصادی دولت قابل قبول نبوده و برنامه ها و اقدامات کنونی، بیانگر منفعل بودن دولت است.

دولت به بهبود فضای کسب و کار بی توجه است

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت به بهبود فضای کسب و کار بی توجه است، افزود: مقررات و دستورالعمل‌های دولت نه تنها موجب تسریع در صدور مجوزها و ارتقا جایگاه ایران از نظر کسب و کار نمی‌شود، بلکه موانع پیش روی تولیدکنندگان را نیز افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید انعطاف بیشتری در حوزه مالیات و گمرک داشته باشد، اظهار کرد: بانک‌ها باید تعامل بیشتری با فعالان اقتصادی داشته باشند تا با همکاری با یکدیگر مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کنند.

اعمال تخفیف‌های مالیات یکی از راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین اعمال تخفیف‌های مالیاتی را یکی از راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان دانست و ادامه داد: اگرچه دولت با کمبودهای منابع مالی به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و محدودیت در صادرات غیرنفتی روبه رو است اما می توان با حمایت از تولیدکنندگان نتایج مطلوبی به دست آورد.

قادری معتقد است در شرایط فعلی که تمامی نگاه‌ها به بازار بورس است، دولت باید با نظارت دقیق از ضرر سرمایه‌گذاران خُرد جلوگیری کند.

نظر شما