شناسهٔ خبر: 162062 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فقط ۲۵ درصد طرح‌های مجلس دهم به تصویب رسید

اقبال شاکری/2 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در مجلس دهم فقط ۲۵ درصد طرح‌ها به تصویب رسید که نشان می‌دهد ۷۵ درصد زمانی که مجلس برای بررسی طرح‌ها گذاشته، به بطالت گذشته است.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری با اشاره به اهمیت کارآمدی مجلس اظهار داشت: قابل قبول نیست که بررسی یک طرح ۵ الی ۶ ماه در مجلس طول بکشد. در صورتی که با صرف حدود ۶ ماه زمان، طرح مذکور نیز به تصویب نرسد به معنای آن است که وقت مجلس به بطالت گذشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس آمار ۲۵ درصد طرح‌های مجلس دهم به تصویب رسیده، این آمار به معنای این است که ۷۵ درصد زمان مجلس دهم در بررسی طرح‌ها به هدر رفته است.

شاکری ادامه داد: اقدامات نظارتی که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهند، اعم از تحقیق و تفحص و... سال‌های طولانی زمان برده است.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل بعدی این است که در حین انجام کارها نظارت نداریم و بعد از اتفاقات ورود پیدا می‌کنیم، این‌ها نکاتی است که باید در مجلس یازدهم به آن‌ها توجه داشت.

وی افزود: در ابتدای کار مجلس یازدهم، باید چند طرح را تصویب کنیم تا جهت کار مجلس را نشان دهد، امکان دارد این مصوبات بار مالی نداشته باشد، اما جهت کار مجلس یازدهم را نشان می دهد.

شاکری اظهار داشت: در صورتی که در ابتدای کار، مجلس یازدهم اقدامات صحیحی را انجام دهد، دولت نیز خود را در این راستا قرار می‌دهد و متوجه می‌شود که باید در این مسیر همگام مجلس باشد.

نظر شما