شناسهٔ خبر: 162044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بازگشت مجلس به رأس امور با رویکرد جهادی امکان‌پذیر است

شهریاری نماینده زاهدان در مجلس، گفت: وکلای ملت باید شأن نمایندگی را رعایت کنند، منظم و فعال باشند، جهادی و انقلابی کار کنند و وارد فضاهای زد و بند و لابیگری نشوند تا مجلس به جایگاه خود بازگردد.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه مجلس در چند سال اخیر از رأس امور بودن تنزل کرده است،گفت: برای اینکه مجلس به جایگاه اصلی خود بازگردد هم باید ساختار مجلس تغییر کند و هم باید رفتار نمایندگان به گونه‌ای باشد که مجلس به رأس امور بازگردد.

وی درباره علل فاصله گرفتن مجلس از رأس امور ، افزود: باید نگاه ریشه‌ای به این موضوع داشت در واقع مجلس در گذشته از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و دور شده است. به این معنی که همین جناح‌بازی‌ها و لابیگری‌ها باعث شده مجلس از رأس امور فاصله بگیرد و به دو وظیفه اصلی یعنی نظارت و قانون‌گذاری خودش یا نپرداخته یا ناقص و اشتباه پرداخته است. این دو وظیفه به مرور زمان کمرنگ شده و در مقابل حاشیه‌های مجلس پررنگ‌ شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با تأکید بر اینکه بازگشت مجلس به راس امور با رویکرد جهادی امکان‌پذیر است، ادامه داد: اینکه مجلس در رأس امور قرار بگیرد نمایندگان مجلس باید قوانین درست و متناسب با شرایط و اولویت‌های کشور از جمله مسائل اقتصادی، معیشتی و اشتغال، تصویب کنند و به ازای آن، نظارت صحیح دقیق و هوشمندی بر اجرای مصوبات داشته باشند.

شهریاری اضافه کرد: وکلای ملت نیز باید شأن نمایندگی را رعایت کنند، در مجلس کار کارشناسی کنند، به صورت  منظم در جلسات علنی و کمیسیون‌ها شرکت کرده و فعال باشند، جهادی و انقلابی کار کنند، متناسب با مشکلات مردم قانون‌گذاری و نظارت کنند و وارد فضاهای زد و بند و لابیگری نشوند و پاک دست باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه بیکاری، اشتغال و مسائل معیشتی از جمله مشکلات اساسی کشور، است، گفت: متأسفانه بحران کرونا این مشکلات را تشدید کرده که راه حل عبور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا تکیه بر جهش تولید است. طبقه ضعیف جامعه روز به روز گسترده‌تر می‌شود و مطالبه اصلی  این طبقه از وکلای‌شان اشتغال و بعد از آن مسئله معیشت‌، است. به این معنی که معیشت در گرو اشتغال‌ است و اگر اشتغال وجود داشته باشد، قدرت خرید افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه رفاه مردم در وضعیت مطلوبی قرار می‌گیرد.

نظر شما