شناسهٔ خبر: 161975 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

هم جناح نبودن دولت و مجلس، نماد توسعه‌یافتگی است

فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم هم جناح نبودن و تفاوت سلیقه سیاسی میان دولت دوازدهم و مجلس یازدهم را نماد توسعه‌یافتگی خواند و گفت: واگذار نکردن همه قدرت به یک جناح سیاسی، تهدید نیست، فرصت است.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی، ضمن تأکید بر ضرورت وحدت و همراهی مجلس و دولت در شرایط کنونی اظهار داشت: وحدت همیشه و در هر کاری رمز موفقیت بوده و هست مخصوصا در جمهوری اسلامی. از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون ما دستاوردهای بزرگی در سایه وحدت به دست آورده‌ایم. تلاش برای ایجاد وحدت عملی میان قوای سه گانه در سیره و منش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست. رهبر انقلاب در این راستا رهنمودها و تلاش‌های عملی درخشان و تاریخ‌سازی داشته‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه «مجلس و دولت هم دو بازوی قدرت نظام هستند» گفت: وظیفه این دو قوه کار برای مردم است. یکی با وضع قانون و نظارت بر اجرای آن به مردم خدمت می‌کند و دیگری با اجرای صحیح قانون. اگر این وظیفه به درستی تبیین و تفهیم شود نه تنها هم جناح نبودن و تفاوت سلیقه سیاسی تهدید نیست بلکه می‌تواند فرصت باشد.

فلاحی تأکید کرد: اتفاقا یکی از نمادهای پیشرفت و توسعه این است که همه قدرت را به یک سلیقه و جناح سیاسی واگذار نکنیم. در این صورت دو قوه در رقابت برای خدمتگزاری درست عمل می‌کنند و به لابی و کارچاق کن یکدیگر تبدیل نمی‌شوند. علاوه بر این همان طور که بادهای مخالف باعث پرواز هواپیما می‌شوند سلایق متفاوت سیاسی هم می تواند منجر به پیشرفت جامعه شود. البته این زمانی عملیاتی می‌شود که هدف خدمت باشد نه مچ‌گیری.

وی وحدت استراتژیک مجلس و دولت را نوعی همگرایی در سطح کلان دانست و گفت: در عین حال، اراده مجلس یازدهم که مبتنی بر نظارت عالمانه و شجاعانه بر عملکرد دولت و سایر نهادهاست در تضاد با وحدت نیست چون این مجلس که نماد اراده ملت است برای این مهم از مردم وکالت گرفته است که هم در حوزه تقنین و هم در حوزه نظارت درست عمل کند. پس وظیفه دارد مو را از ماست سیاست و اقتصاد این کشور بکشد و اگر این گونه عمل نکند باید بازخواست شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه «قرار نیست دولت و مجلس در برابر هم باشند» اظهار کرد: این دو نهاد اجرایی و تقنینی با کار و خدمت، آرامش روانی و اجتماعی مردم را تامین کنند و در شرایط کنونی وحدت این دو می‌تواند این آرامش را تقویت کند. اما این وحدت رویه باید وحدت در خدمت‌رسانی باشد نه در سکوت مجلس در برابر عدم اجرای قانون. پس، وحدت رویه مجلس و دولت به معنای نادیده گرفتن وظیفه نظارتی مجلس و وظیفه اجرایی دولت نیست چون قرار نیست نظارت مجلس غیر کارشناسی و غیر سیاسی باشد.

فلاحی در پایان سخنان خود، غیرکارشناسی  بود عمل مجلس را علت تضعیف کارآمدی نظام دانست و گفت: باید تمام تلاش مجلس و دولت در راستای کار صحیح، مفید و فرصت آفرین برای مردم باشد و هر دو باید روی این مهم به توافق و وحدت نظر برسند چون مردم بیش از هر زمان دیگری به خدمت رسانی صادقانه آن هم فارغ از سیاست‌بازی و جناح‌بازی نیاز دارند. ما نباید  مردم را خسته و دلسرد کنیم.

نظر شما