شناسهٔ خبر: 161965 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمان‌فر: ورود جریان‌های انقلابی به صنعت خودرو انحصار شبکه‌های رانتی را رفع می‌کند

نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از سایت نماینده نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه رانت‌ها و شبکه‌های بسیار پیچیده‌ای در صنعت خودرو فعال هستند، تاکید کرد: ورود جریان‌های باتجربه و انقلابی به این عرصه می‌تواند انحصار ایجادشده را رفع کند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز مهمترین بحث ما موضوع بیکاری است و اگر این مشکل حل شود، بسیاری از مسائل دیگر به دنبال آن از جمله تبعات اجتماعی ناشی از بیکاری حل خواهد شد. 

وی افزود: ما هر کاری را که بخواهیم در حوزه اقتصادی انجام و مشکلی را حل کنیم، نکته آغاز آن به راه انداختن تولید و رفع مشکل بیکاری است، چرا که اگر یک جوان مشغول به کار باشد و دستش پر باشد، طبیعتا بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی حل خواهد شد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر اگر ما از تولید داخل حمایت کنیم، بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبانگیر ماست حل خواهد شد. امروز یکی از مشکلات ما با بعضی از کشورها این است که براساس نوساناتی که این کشورها پیدا می‌کنند، بعضی از نیازها و قطعات مورد احتیاج ما را تأمین می‌کنند و برخی از مواقع این کار را انجام نمی‌دهند و طبیعتاً در چنین شرایطی ما دچار بحران می‌شویم. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم این مشکل را برطرف کنیم، باید به گونه‌ای در عرصه حاضر و ظاهر شویم که کشورهای دیگر هر عکس‌العملی که داشته باشند نتوانند ما را خلع سلاح کنند. 

وی افزود: از گندم گرفته تا دانش نظامی و هسته‌ای و دیگر مسائل استراتژیک، باید با اتکای به ظرفیت داخلی تأمین شود، حتی خودروسازی نیز جزو این بخش است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز صنعت خودروسازی ما می‌تواند صنعتی باشد که هم اشتغالزا باشد و هم درآمد خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد و هم بتواند وابستگی ما را به بعضی از کشورها کاهش دهد. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: رانت‌ها و شبکه‌های بسیار پیچیده‌ای در حوزه صنعت خودرو فعالند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. به نظر من ورود جریان‌های باتجربه و انقلابی به این عرصه می‌تواند انحصار ایجادشده در این حوزه را رفع کند. 

نظر شما