شناسهٔ خبر: 161907 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کرونا ۱۰۸ هزار میلیارد به اقتصاد کشور ضربه زد

ربیعی سخنگوی دولت گفت: کرونا فقط در ۱۳ رسته‌ای که محاسبه شد، با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد و ضربه به کسب و کارها ما را مواجه ساخت.

به گزارش «نماینده» ، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران اظهار کرد: خرداد یکی از ماه‌هایی است که در تحولات اجتماعی ما تاثیر زیادی داشته است، خرداد را با یاد امام راحل (ره) می‌شناسیم؛ تنها رهبری که آمدن و رفتنش با استقبال و مشایعت بی نظیر تاریخی روبه رو بود، امام خمینی (ره) بود.  

او تصریح کرد: خرداد فرصتی برای بیعت کردن دولت با مشی امام است. در دوران پر تلاطم امروز به کلید واژه هایی چون «مردم با هم» بیشتر نیاز داریم.

سخنگوی دولت با اشاره به تعیین جانشین امام راحل در ۱۴ خرداد ۶۸ گفت: خوشبختانه با خرد جمعی و حمایت عمومی بهترین انتقال رهبری انجام شد که تا به امروز باعث ثبات شده است.

ربیعی گفت: در الگوی امام، میزان رأی ملت است، ما در هفته‌ای که به سر می‌بریم افتتاح مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه مجلس را داشتیم، از طرف دولت به انتخاب‌های صورت گرفته در مجلس تبریک می‌گوییم.

او خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور، تحریم، فشار بر اقتصاد و امنیت مردم همه ارکان نظام برای عبور اطمینان بخش به‌طور هم‌افزا باید در کنار هم قرار گیرند.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما برنامه‌های متعددی برای پیشرفت جامعه می‌توانیم با مجلس داشته باشیم. با وجود مشکلات واقعی نهراسیدیم، کارنامه موفقی در ۵۵ ماه داشتیم. امیدواریم همانگونه که قانون اساسی دولت را محور اداره امور اجرایی قرار داده و قوه مجریه که بار اجرایی را به دوش می‌کشد، مجلس تازه نفس هم به هم‌افزایی دولت در این مصاف بپیوندد و در عمل برای حل مشکلات و پیشرفت و توسعه کشور به کمک و توسعه کشور به پا خیزد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در زمان باقیمانده خود نه‌ تنها به ادامه مسیر درست خدمتگزاری به ملت آن هم در سخت‌ترین شرایط تاریخی با قدرت ادامه خواهد داد بلکه نهاد سازی مناسب برای ادامه مسیر در دولت آینده را هم فراهم خواهد ساخت.

ربیعی تصریح کرد: امروز اعلام می‌کنیم تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ از پا نخواهیم نشست و هیچ فرصتی را تلف نخواهیم کرد دولت ایستاده، دولت مقاوم است. امروز دولت در مسیر مطلوب در حال حرکت است و با توجه به شرایط تحمیلی برای کاستن از نگرانی مردم برای هم افزایی و حل مسائل در این مسیر دشوار دست دوستی به سوی همه قوا دراز کرده است.

ما دولتی با درآمد نجومی نبوده‌ایم


ربیعی ادامه داد: ما دولتی با درآمدهای ارزی زیاد و نجومی نبودیم بلکه دولتی بودیم با عقلانیت و سخت کوشی به اداره جامعه پرداختیم. به همه این موارد مدیریت موفق صد روزه کرونا را هم اضافه کنید. کرونا فقط در ۱۳ رسته‌ای که محاسبه شد، با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد و ضربه به کسب و کارها ما را مواجه ساخت. در اسفند سال قبل ۶۵ هزار میلیارد تومان و فرودین امسال ۴۳ هزار میلیارد تومان به کسب و کارها آسیب خورده است.

او  ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری برای انتخاب نام سال با عنوان جهش تولید گفت: دولت واقف بود جهش تولید برای عبور از دو ویروس تحریم و کرونا راه بی بدیل است.

سخنگوی دولت در مورد صادرات بنزین به ونزوئلا بیان کرد: رفتن کشتی‌ها به ونزوئلا یک اقدام اقتصادی میان دو کشور بود، اما حتما پیام برای کسی نبود و در آینده هم هرجایی کالا بخواهد با قدرت صادرات خواهیم داشت، ما به هر کشوری لازم بدانیم هر کالایی نیاز داشته باشد صادر خواهیم کرد.

او در مورد برخورد پلیس آمریکا با سیاهپوستان این کشور گفت: ما در اتفاقات آمریکا دخالت نمی‌کنیم، اما نسبت به آن بی تفاوت نیستیم و از نزدیک آن را رصد می‌کنیم.

این خبر در حال تکمیل است

نظر شما