شناسهٔ خبر: 161896 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل «کمیسیون ویژه فضای مجازی»

تقی پور نماینده مردم تهران در مجلس از تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش «نماینده»، رضا تقی‌پور از تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته در صحن علنی مجلس برای تشکیل این کمیسیون امضا جمع‌آوری شد، ادامه داد: بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم این طرح را امضا کردند و تقدیم هیئت رئیسه شد.

تقی‌پور بیان کرد: برای اینکه تشکیل کمیسیون فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال سرعت بیشتری به خود بگیرد،  ما درخواست تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال را به هیئت رئیسه تقدیم کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاوت کمیسیون ویژه و دائمی در این است که کمیسیون ویژه با حضور تعدادی از نمایندگان سایر کمیسیون‌ها و برای پیگیری یک موضوع خاص تشکیل می‌شود و دائمی نیست. برای مثال در سال‌های قبل کمیسیون ویژه حمایت از کار و تولید ایرانی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال مستلزم تغییر در آیین‌نامه داخلی مجلس است و یا باید به تعداد کمیسیون‌های تخصصی اضافه شود و یا اینکه برخی از کمیسیون‌ها تغییر نام دهند.

نظر شما