شناسهٔ خبر: 161893 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

چه زمانی توقعات را بالا بردیم؟

مسعود پیرهادی اولین نطق رسمی رئیس مجلس یازدهم، رویکردهای این مجلس را بر مبنای نقشه راه ترسیم‌شده در پیام مقام معظم رهبری تبیین کرد. شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی، چهار رویکرد اصلی در تحول مجلس، تعریف شد.

«نماینده» / مسعود پیرهادی: اولین نطق رسمی رئیس مجلس یازدهم، رویکردهای این مجلس را بر مبنای نقشه راه ترسیم‌شده در پیام مقام معظم رهبری تبیین کرد. شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی، چهار رویکرد اصلی در تحول مجلس، تعریف شد.
اما توقعات از این مجلس، بالاست؛ حق هم همین است. توقعات و انتظارات مردم از کسانی که با شعار انقلابی و جهادی آمدند، متفاوت از کسانی است که شعارهای دیگری دارند. موفقیت آنان ارج و منزلت آن شعارها را بالا می‌برد و عدم توفیق مدعیان، نگاه‌ها را از آن مفاهیم، دور می‌کند. 
در تدین و تشیع هم همین است؛ وقتی مدعی اسلام و تشیع هستیم باید متناسب با آن اسم رسم را به احسن وجه، اجرا کنیم؛ «معاشر الشیعة کونوا لنا زینا و لاتکونوا علینا شینا، قولوا للناس حسنا و احفظوا السنتکم و کفوها عن الفضول و قبیح القول؛ ای گروه شیعیان! همواره زینت ما باشید و مایه ننگ ما نگردید، با مردم نیک سخن‌گویید، مراقب زبان خود باشید و آن را از گفتار بیهوده و زشت بازدارید.»
وقتی ما می‌گوییم این مجلس، انقلابی است، توقعات را بالا بردیم. هم وکلا باید بدانند چه تکلیف و مسئولیت سنگینی دارند و هم موکلین، با نظارت، مطالبه و همراهی، وکلای خود را در انجام تکلیفی که به آنان سپرده‌اند یاری کنند.
اولین‌ها در هر امری، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ وکلای ملت باید اوج اهتمام خود را به‌کارگیرند تا اولین‌هایمجلس یازدهم، بوی تغییر، قوت، کارآمدی، انقلاب و خلاصه بوی بهبود ز اوضاع دهد. دشمن هم دقیقا می‌خواهد در اولین اخباری که به سمع و نظر مردم می‌رساند، ثابت کند کماکان در بر همان پاشنه می‌چرخد و روزنه امید را کور کند. برای همین روی این مانور می‌دهد که مجلس شورای اسلامی
 تبدیل‌شده به مجلس ختم قرآن یا مدح سلطان! اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است؛ هنوز برخی با استانداردهای مجلس جدید آشنا نشده‌اند، ولی به فضل الهی و مطالبه جدی رسانه‌ها و البته تغییر رویکرد برخی مسئولان، به‌زودی با این استانداردها آشنا خواهند شد؛ کما اینکه رئیس مجلس در پاسخ تعریف و تمجید آن‌چنانی یک نماینده، کلام امام راحل (ره) را به وی یادآوری و خواهش کرد از تریبون مجلس برای پیگیری مسائل مردم استفاده شود و با تبدیل این تهدید به فرصت، راه را برای اشتباهات بعدی سد کرد.
توقع از مجلس، پایین نیست و نمی‌آید؛ ما وقتی شعار انتخاباتی می‌دادیم،  از تغییر برای این مردم گفتیم و نوشتیم؛  امید دادیم و وعده کردیم. حالا مجلسی داریم با فراکسیونی پرقدرت، جوانان باانگیزه مؤمن و انقلابی و افراد باتجربه، کاردان و کارکشته؛ درنتیجه، مردم ضمن توجه به محدودیت‌ها دولت خسته، تحریم‌ها و بلایا از مجلس، انتظار زیاد و البته به حقی دارند.
*سردبیر روزنامه رسالت

برچسب‌ها:

نظر شما