شناسهٔ خبر: 161891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دست‌کم ۳۰ درصد اعضای کمیسیون بهداشت مجلس باید تخصص‌ غیر پزشکی داشته باشند

کمیسیون بهداشت43 نماینده سراوان در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون بهداشت نباید صرفا پزشک باشند، گفت: استفاده از افراد غیر پزشک در این کمیسیون باید در مجلس یازدهم عملی شده و حداقل ۳۰ درصد از اعضا دارای سایر تخصص‌ها باشند.

به گزارش « نماینده»؛ ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی ، درباره مهم‌ترین چالش‌های نظام سلامت کشور، گفت: نظام سلامت کشور نیازمند تحولات ساختاری و اساسی است؛ از جمله اولین مواردی که باید اصلاح شود، طرح تحول سلامت است.  

وی ادامه داد: این طرح درمان القایی در کشور را افزایش داده و هزینه‌های زیادی را متحمل کشور کرده است. طرح تحول سلامت هزینه‌های زیادی را متحمل کشور کرده و آینده منابع مالی این طرح هم مشخص نمی‌باشد.

نماینده مردم سراوان در مجلس درباره اختلاف تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی و دولتی گفت: یکسان‌سازی و کاهش تعرفه‌های بخش خصوصی هم از مواردی است که باید در کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم به آن پرداخته شود.

وی در ادامه افزود: تعرفه‌های بالای خدمات درمانی در بیمارستان‌های بخش خصوصی زمینه‌ساز مشکلات فراوانی شده است. عدم انگیزه پزشکان برای اشتغال در بخش دولتی از جمله مهم ترین این مشکلات است.

فاضلی با بیان اینکه اعضای کمیسیون بهداشت نباید صرفا پزشک باشند، گفت: استفاده از افراد غیر پزشک در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم باید در مجلس یازدهم عملی شود؛ حداقل ۳۰ درصد از اعضای کمیسیون بهداشت باید دارای سایر تخصص‌ها باشند.

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان پزشک مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، نمایندگان تمام اقشار هستند و باید متعهد به سوگند خود باشند و برای تمام مردم کار کنند.

نظر شما