شناسهٔ خبر: 161880 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سلیمی: مجلس یازدهم مسائل را از مردم پنهان نکند

سلیمی یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، یکی از مبانی ارزشمند وصایای امام خمینی را را گفت‌وگوی امام با مردم و در جریان قرار گرفتن مردم در مسائل مختلف کشور عنوان کرد و گفت: به همین جهت مجلس شورای اسلامی نباید مسائل را از مردم مخفی کند، مخفی‌کاری از مردم معنایی ندارد.

به گزارش « نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره مهم‌ترین بخش‌های وصیتنامه امام خمینی (ره) تاکید کرد: نکات ارزشمندی در وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) وجود دارد، رویکرد حضرت امام خمینی (ره) رویکردی مبتنی بر توجه به محرومین بود به همین دلیل است که مجلس یازدهم باید مجلس توجه به محرومین باشد. حضرت امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود تاکید دارند که نباید از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا غفلت کنیم که هرکه از این بزرگواران غفلت کند در آتش دوزخ الهی خواهد سوخت که اگر مجلس یازدهم این غفلت را داشته باشد حتما این وعده امام خمینی (ره) درباره‌ی آنها عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتقاد مورد توجه دیگر حضرت امام خمینی (ره) در این وصایا اعتقاد به اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی بود که مسیر حرکت مجلس شورای اسلامی نیز باید با تاکید بر این گل واژه تعریف شود. حضرت امام خمینی (ره) از هیمنه پوشالی ابرقدرت‌ها هراسی نداشت به همین دلیل مجلس یازدهم نباید مجلسی منفعل باشد، بلکه باید مجلسی پویا و فعال را شاهد باشیم. اگرچه این به معنای جنگ با کشورهای جهان نیست ولی انفعال هم قطعا آسیب‌زا خواهد بود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به ولایت مطلقه فقیه معتقد بودند، تصریح کرد: افرادی که صرفا نام ولایت فقیه می‌برند ولی در عمل کار دیگر می‌کنند قطعا مسیری جداگانه از مسیر امام خمینی (ره) پیش می‌برند به همین جهت است که مجلس یازدهم باید التزام عملی به این مهم داشته باشد. حضرت امام خمینی (ره) معتقد بود که اسلام برای حاکمیت و حکومت است. افرادی که مانند نویسنده کتاب "راه طی شده" می‌اندیشند قطعا با مبانی فکری حضرت امام خمینی (ره) فاصله دارند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام (ره) معتقد بودند که ملت و مردم در همه امور باید در میدان باشند. دولت و مجلس شورای اسلامی نباید کاری کنند که مردم از صحنه منزوی شوند، چرا که قدرت اصلی کشور حضور مردم در همه صحنه‌ها است. حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشت مسئولین نباید از معنویت فاصله بگیرند. اشاره ایشان به مباحثی همچون قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در وصایا به این معنی است که مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران باید در این حوزه پیش‌قراول باشند.

سلیمی در پایان اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که مسئولین باید ساده‌زیست باشند و مسئولی که خوی اشرافی داشته باشد قطعا از مبانی ایشان فاصله دارد. حضرت امام خمینی (ره) با مردم گفت‌وگو می‌کردند و مردم را در جریان مسائل قرار می‌دادند. به همین دلیل مجلس شورای اسلامی نباید مسائل را از مردم مخفی کند، چرا که مردم اساس کار هستند و مخفی‌کاری از آنها معنایی ندارد.

نظر شما