شناسهٔ خبر: 161863 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیروزی پور: فساد و رانت‌خواری در سال‌های قبل موجب ناامیدی برخی مردم شده است

فیروزی پور نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: رانت‌خواری و فساد اداری و اقتصادی یکی از آفت‌های اصلی سیستم‌های اداری حکومت است که متاسفانه رواج برخی از این فسادها در سال‌های گذشته باعث بی‌اعتمادی بخشی از مردم و سوء استفاده معاندین و مخالفین نظام شده است.

به گزارش «نماینده»، رحمت‌الله فیروزی پور نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 11 خرداد 99) گفت: آغاز مجلس یازدهم می‌تواند فتح‌الفتوحی در عرصه قانونگذاری و طرحی نو در عرصه نظارت بر حسن اجرای قوانین، باشد. این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه با پیگیری انقلابی خادمان ملت و رهایی از نگاه لیبرالیستی در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و ترجیح دادن منافع ملی کشور بر منافع فردی، قومی، قبیله‌ای و منطقه‌ای.

نماینده مردم نطنز در مجلس  اظهار داشت: بی‌شک بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی و بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های موجود ناشی از عدم توجه کافی در حوزه نظارت بر اجرای قانون بوده و وقتی امام راحل مجلس را در راس امور و عصاره فضائل ملت می‌داند، باید برای اصلاح قانون و ریشه کنی فساد تبعیض و ناکارآمدی در کشور فتح‌الفتوحی صورت بگیرد تا قوه قانونگذاری لقب خرمشهر دیگری را به خود بگیرد. 

وی ادامه داد:‌امروز در این ماموریت سنگین بر همه ما که اکثریت با شعار انقلابی و اصولگرایی و به نام ترویج تفکر انقلابی‌گری پای به عرصه گذاشته‌ایم واجب است که این مهم را اولویت کاری و دغدغه اصلی خود بدانیم.

نوروزی‌پور خاطرنشان کرد: امروز در این شرایط حساس کنونی با حفظ روحیه انقلابی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید گام‌های اساسی برداریم. رهبر معظم انقلاب در پیام‌شان برای مجلس بر دو اصالت مجلس یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تاکید داشتند و فرمودند این دو مسئولیت سنگین باید در مسیر اولویت‌های اصلی جامعه یعنی اقتصاد و فرهنگ باشد.

نماینده مردم نطنز در مجلس اظهار داشت‌: اقتصاد مبتنی بر عدالت با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و فرهنگی برخاسته از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که امیدواریم در این مسیر سربلند باشیم تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دست خویش مجلس را به راس امور بازگردانیم.

وی افزود: بیش از 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. مردمی چنین قدرشناس و وفادار شایسته ارائه خدمات و رفاهی بیشتر هستند و ما باید آرامش، رفاه و عزت را به مردم خوب کشورمان هدیه کنیم.

نوروزی‌پور خاطرنشان کرد: امروز مردم عزیز ایران از باند بازی‌هاو شعارهای پوچ سیاسی خسته شده‌اند ولی به اصول انقلاب و نظام پایبند هستند و مطالبات جدی در حوزه اشتغال و معیشت و اقتصاد و سلامت دارند که می‌توان با تکیه بر عقلانیت و با مدیریت جهادی، و با استفاده از دانش، تخصص و تعهد نیروهای جوان انقلابی و تجارب نیروهای گرانسنگ رسالت‌مان را به مردم و نظام ادا کنیم.

نماینده مردم نطنز در مجلس اظهار داشت: رانت‌خواری و فساد اداری و اقتصادی یکی از آفت‌های اصلی سیستم‌های اداری حکومت است که متاسفانه رواج برخی از این فسادها و قانون گریزی‌ها در سال‌های گذشته باعث بی‌اعتمادی بخشی از مردم و سوء‌استفاده معاندین و مخالفین انقلاب و نظام شده است. 

وی افزود:‌امروز خیل عظیم جوانان تحصیلکرده و مومن کشورمان به تصمیمات و تدابیر سه قوه چشم دوخته‌اند پس باید با تمام توان در راستای ساماندهی اقتصاد و مقابله با فساد و داشتن نظارت بدون حب و بغض تلاش کنیم.

نماینده مردم نطنز در مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه‌های مختلف همچون راه‌ها و غیره از مسئولان خواستار رسیدگی به این مسائل و حل آنها شد.

نظر شما