شناسهٔ خبر: 161853 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

افزایش حقوق‌ها به اندازه کافی نیست

افزایش حقوق نماینده رشت از افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان انتقاد کرد و گفت که باید در این اوضاع به هم ریخته اقتصادی به آن‌ها توجه شود.

به گزارش «نماینده» ، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با استناد به مواد ۲۲ و ۳۶ آیین‌نامه در تذکری گفت: طبق آیین‌نامه باید معاونت قوانین سوابق نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها را چاپ و در اختیار نمایندگان قرار دهد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی همچنین در تذکر دیگری گفت: برخلاف قانون برنامه، میزان افزایش حقوق‌ بازنشستگان و شاغلان به گونه‌ای نیست که آن‌ها بتوانند امرار معاش کنند. افزایش ۱۵ درصدی حقوق کفاف زندگی را نمی‌دهد. بازنشستگان قشر محرومی هستند و به حمایت دولت نیاز دارند که چنین اتفاقی را شاهد نیستیم. اوضاع اقتصادی کشور بهم ریخته و دولت هم توجهی ندارد.

این نماینده مجلس افزود: آن زمان که به تازگی کرونا وارد کشور شده بود دولت جلسات آنچنانی برگزار نمی‌کرد. بعد از تذکر رهبری تازه ورود کردند ولی الان همه جلسات معطوف به کرونا شد و اقتصاد را رها کردند. مردم به شدت گلایه دارند.

امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: تمامی اسامی و سوابق نمایندگان در سیستم ثبت شده و برای پرهیز از اسراف به صورت کاغذی چاپ نشده است.

نظر شما