شناسهٔ خبر: 161845 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برخی دستگاه‌ها با هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس همکاری نمی‌کنند

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم گفت: معمولا برخی از دستگاه‌ها اطلاعات لازم را به هیئت‌های تحقیق و تفحص مجلس نمی‌دهند که مجلس یازدهم باید این رویه را اصلاح کند.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی نژاد، درباره روند انجام تحقیق و تفحص در مجلس، گفت: تحقیق و تفحص کار بسیار سنگینی است و یکی از مشکلات ما در ادوار گذشته آن بود که بعضاً دستگاه‌های نظارتی با اعضای هیئت‌های تحقیق و تفحص همکاری نمی‌کردند و اطلاعات لازم را به آنها نمی‌دادند.

وی افزود: آیین نامه داخلی مجلس باید اصلاح شود، به گونه‌ای که دستگاه‌های نظارتی سریعاً پاسخ نمایندگان تحقیق و تفحص کننده را به آنان ارائه دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با انتقاد از دستگاه‌هایی که به درخواست نمایندگان تحقیق و تفحص کننده پاسخ نمی‌دهند، بیان کرد: این مساله روند تحقیق و تفحص‌ها را بسیار کند می‌کند به گونه‌ای که بنده مسئول تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان هدفمندی یارانه‌ها بودم و نزدیک به یک سال و نیم بررسی این موضوعات طول کشید.

کوچکی نژاد بیان کرد: عدم پاسخگویی دستگاه‌های نظارتی در ارائه اسناد و اطلاعات لازم به نمایندگان باعث می‌شود که بعضاً تحقیق و تفحص‌ها به جایی نرسد که باید این رویه در مجلس یازدهم اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اگر قرار است که مجلس یازدهم در بعد نظارتی عملکرد قابل قبولی داشته باشد، مستلزم آن است دستگاه‌ها سریعاً پاسخ نمایندگان را دهند و اسناد مورد نیاز در اختیار نمایندگان قرار گیرد چرا که در غیر این صورت نمایندگان نمی‌توانند نظارت خوبی روی دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مجلس ابزارهای نظارتی چون اعمال ماده ۲۳۴ و تحقیق و تفحص را دارد که تخلفات از این طریق مشخص می‌شود اما برخی از دستگاه‌ها به نمایندگان پاسخگو نیستند که ما تلاش می‌کنیم اصلاح آیین نامه داخلی مجلس را دنبال کنیم تا دستگاه‌ها اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان تحقیق و تفحص کننده قرار دهند.

نظر شما