شناسهٔ خبر: 161758 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

۱۰ دلیل برای ریاست مجلس قالیباف

توانگر قالیباف مجلس را با کمک منتخبین به جایگاه مقتدر خود باز می‌گرداند.

«نماینده»/مجتبی توانگر -منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم: ۱. رئیس مجلس  باید تجربه اداره و حضور موثر در جلسات سطح اول کشور را داشته باشد. قالیباف وزنۀ اقتدار مجلس در سطوح مختلف تصمیم‌گیری خواهد بود.

۲. قالیباف در شهرداری و ناجا با سه دولت غیرهمسو با خود به نحوی کار کرده است که توانسته کار را در بالاترین سطح کارآمدی پیش ببرد. فقط قالیباف می‌تواند هدایت دولت را محقق کند.

۳. اعتماد سران ارشد نظام به قالیباف وزن تاثیرگذاری مجلس را بالا می‌برد.

۴. قالیباف متخصص ایجاد تحول ساختاری در مجموعه‌های مختلف است.مجلس نیازمند تحولی اساسی و ساختاری است.

۵. تجربه سالها کار اجرایی و عملیاتی باعث شده است تا او اشراف کاملی به ضعف‌های نهاد قانونگذاری درعرصه اجرایی داشته باشد او رئیسی ناظر به عملیات و تحول است نه آرشیو و انباشت قانون.

۶. تجربۀ جهادی و محرومیت زدایی قالیباف باعث شده است او در سطح ملی و با جزئیات دغدغه‌های مردم را بشناسد و اطلاع دقیقی از ابعاد آن داشته باشد.

۷. کسی جز قالیباف نمی‌تواند امور زیربنایی چون اصلاح ساختار بودجه را پیش ببرد.

۸. قالیباف در شهرداری و ناجا نشان داده است که توانایی اجماع سازی میان طیف ها و گروه های مختلف برای حل مسائل را دارد. مجلس با ریاست او دارالجدال نخواهد بود.

۹.نظارت از وظایف مجلس است و فقط مجلسی قوی، مقتدر، توانمند و مستقل می‌تواند نظارت درست انجام دهد...

۱۰. قالیباف با وحدت در انتخابات ۹۶ و ۹۸ سرمایه اجتماعی مهمی برای همراه کردن مردم پیرامون جریان انقلابی دارد. نقش مجلس و توان ایجاد تحول آن در یک سال پیش رو برای جریان انقلابی حیاتی است.

نظر شما