شناسهٔ خبر: 161747 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس قوه مقننه باید مطالبه مردم برای تغییر اساسی مجلس را عملیاتی کند

کریمی منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم با بیان اینکه رئیس مجلس آتی باید در داخل پارلمان محبوبیت داشته باشد تا بتواند این مجموعه پیچیده دارای سلایق مختلف را مدیریت کند، گفت: رئیس قوه مقننه باید مطالبه مردم برای تغییر اساسی پارلمان را عملیاتی کند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر کریمی منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم، درباره شاخص‌های رئیس مجلس آتی، اظهار داشت: رئیس مجلس باید در داخل پارلمان از مقبولیت و محبوبیت لازم برخوردار باشد تا بتواند این مجموعه پیچیده که با سلایق مختلفی مواجه است را مدیریت کند.

وی گفت: رئیس مجلس یازدهم باید توانمندی و آشنایی لازم برای مدیریت پارلمان را در چارچوب وظایف و اختیاراتی که برای او تعیین کرده‌اند داشته باشد.  

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم تصریح کرد: رئیس مجلس یازدهم باید بتواند سازمان گسترده و طویل قوه مقننه را در ابعاد مختلف قانونگذاری و نظارتی مدیریت کند.  

کریمی گفت: رئیس مجلس همچنین باید وجاهت و توانمندی لازم را برای ایفای وظایفش در سطح ملی و خارج از مجلس داشته باشد. چرا که او نماینده مجلس و رئیس قوه مقننه است. ضمن اینکه او در مجامع و شوراهای مختلفی به عنوان نماینده‌ای از نمایندگان مجلس حضور پیدا می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید تابلو و نماد خوبی برای قوه مقننه باشد. همچنین او باید بتواند این ظرفیت را داشته باشد که برایند کلی نظرات نمایندگان مجلس را دنبال کند.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: رئیس مجلس نباید به تنهایی و شخصا نظراتش را به عنوان مجموعه نمایندگان مجلس در مجامع و شوراها بیان کند بلکه باید تدبیر و درایت و امانتداری را در مجموع مجلس داشته باشد و از برایند کلی نظرات مجلس و یا مصوبات پارلمان دفاع کند.

کریمی افزود: از رئیس قوه مقننه انتظار می‌رود که باتوجه به اولویت‌ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد و با وجود رایی که مردم در انتخابات اخیر مجلس یازدهم به تعدادی از نامزدها دادند و آنها هم اکنون منتخب مردم در دوره یازدهم مجلس هستند، بتواند به مطالبه تغییر اساسی در قوه مقننه جامه عمل بپوشاند چرا که مردم با رای خود عامل تعداد زیادی از تغییرات در مجلس بودند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس یازدهم باید در زمینه عملیاتی کردن دقیق قانون و نظارت کارهای اساسی انجام دهد و بتواند این افزایش نظارت را تثبیت کند.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم کفت: رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور، مبارزه با فساد، توسعه شفافیت، و ارتقاء‌ نقش و جایگاه مجلس در اداره امور کشور بخشی از انتظاراتی که مجمع نمایندگان استان‌ها و نمایندگان مردم از مجلس یازدهم دارند.

نظر شما