شناسهٔ خبر: 161746 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

تنها راه کاهش قیمت خودرو به روایت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو با سیاست‌های ارزی کشور گره خورده است، گفت: تنها راهی که می‌توانیم شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم آن است که مبنای شیوه قیمت‌گذاری را صحیح و از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو با سیاست‌های ارزی کشور گره خورده است و تا زمانی که ارزش پول ملی تقویت نشود قیمت خودرو تعادل نخواهد یافت.


این نماینده مجلس افزود: تنها راهی که می‌توانیم شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم آن است که مبنای‌ شیوه قیمت‌گذاری را صحیح و از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: همچنین نباید خودرو را در شرایط فعلی کشور، تبدیل به یک کالایی سرمایه‌ای کنیم چرا که این مسئله غلط است لذا خودرو یک کالای مصرفی است و نباید با تبدیل کردن آن به کالای سرمایه‌ای خانه‌ها و پارکینگ‌ها را مملو از خودرو کنیم.


وی با بیان اینکه خرید خودرو از سرانه مصرف کشور هم بیشتر شده است، بیان داشت: مردم عملا به واسطه تفاوت قیمت عرضه خودرو از کارخانه تا بازار علاقمند خرید خودرو هستند تا از این تفاوت قیمت استفاده کنند، که این خود می‌تواند معضلی بزرگی در کشور ایجاد کند.


پورابراهیمی با بیان اینکه قیمت خودرو را باید به تعادل برسانیم گفت: باید قیمت خودرو را کاهش دهیم و از هر گونه سفته بازی در بازار خودرو جلوگیری کنیم.

نظر شما