شناسهٔ خبر: 161726 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عباسی: رئیس مجلس آینده باید از کاریزمای لازم برای اداره مجلس برخوردار باشد

عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رئیس مجلس یازدهم علاوه بر اینکه تعامل با سایر قوا را باید در دستوکار خود قرار دهد، اما ضمن این هماهنگی‌ها و تعاملات باید از جایگاه و موقعیت مجلس نیز دفاع کند.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس یازدهم باید تعامل با سایر قوا را در دستورکار خود قرار دهد، اما در کنار این مسئله باید از جایگاه مجلس نیز دفاع کند. 

وی افزود: مجلس در جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه و ممتازی است و رئیس مجلس یازدهم باید از این موقعیت و جایگاه مجلس حفاظت و حراست داشته باشد. 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در بحث ریاست مجلس آینده، داشتن سابقه مدیریتی فرد است که این مسئله در انتخاب رئیس بسیار امر مهمی است. 

عباسی خاطرنشان کرد: البته فرق است بین سابقه مدیریت اجرایی و مسائل مربوط به حوزه قانونگذاری و این دو به لحاظ ماهوی با هم متفاوتند و داشتن سابقه اجرایی مطلق با حوزه قانونگذاری متفاوت است. 

وی افزود: علاوه بر این، رئیس مجلس آینده باید از کاریزمای لازم برای اداره مجلس برخوردار باشد و ضمن اینکه باید در چارچوب آئین‌نامه داخلی مجلس عمل کند، داشتن این کاریزما برای مدیریت مجلس ضروری است. 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: علاوه بر این رئیس مجلس یازدهم باید در حوزه نظارت مجلس قوی عمل کند و قانونگذاری و نظارت قوی می‌تواند به رفع مشکلات کشور کمک کند. 

نظر شما