شناسهٔ خبر: 161723 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

اقبال شاکری ، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم:

مرجع واحد منتخبان مجلس یازدهم، فراکسیون نیروهای انقلاب است

اقبال شاکری

اقبال شاکری، منتخب مردم تهران، پردیس ، شمیرانات ، ری و اسلامشهر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت فراکسیون اکثریت در این دوره از مجلس و حواشی ایجادشده در مورد انتخاب رئیس این قوه گفت: «اینکه رسانه‌ها چه می‌گویند و چه می‌نویسند، تأثیری بر تصمیم‌گیری ما ندارد و مرجع واحد پیگیری اتفاقات مجلس یازدهم، فراکسیون نیروهای انقلاب است. وحدت منتخبان مردم در این دوره، مجلسی قوی را رقم خواهد زد و نظر تمام منتخبان نیروهای انقلاب در همین فراکسیون مطرح می‌شود و فراکسیون سیاسی هم مسیر و خارج از فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب وجود ندارد.»

منتخب مردم تهران، پردیس ، شمیرانات، ری و اسلامشهر در دوره یازدهم مجلس در مورد وضعیت فراکسیون اکثریت در این دوره از مجلس و حواشی ایجادشده در مورد انتخاب رئیس این قوه، به «رسالت» گفت: «مسیر اصلی انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم، رأی‌گیری نمایندگان منتخب در فراکسیون اکثریت نیروی انقلاب است و تمام اتفاقات آینده در مجلس در این فراکسیون مشخص می‌شود و مرجع تمام نیروهای انقلابی این فراکسیون است.»

وی افزود: «زمانی که تمام منتخبان نیروهای انقلاب دور یکدیگر جمع می‌شوند، به این معناست که وحدت و یکپارچگی بین آن‌ها وجود دارد. بنابراین زمانی که فراکسیون اکثریت تشکیل جلسه می‌دهد به این معناست که تفرقی بین نمایندگان وجود ندارد و گروه دیگری نخواهیم داشت.»

اقبال شاکری تأکید کرد: اکنون‌که فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب شکل‌گرفته است گروه سیاسی دیگری تشکیل نخواهد شد و خارج از آن گروهی نداریم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در مورد ریاست مجلس این دوره تشریح کرد: «در مورد ریاست مجلس نیز می‌توان گفت که ممکن است چند نفر این ظرفیت را در خود ببینند و به‌عنوان کسانی که می‌خواهند برای ریاست مجلس خدمتگزاری کنند در فرآیند انتخاب رئیس مجلس در فراکسیون اکثریت اقدام کنند. رأی‌گیری ریاست مجلس در همین فراکسیون انجام می‌شود و کار جانبی دیگری نخواهیم داشت.»

وی در مورد حواشی احتمالی موجود بین برخی منتخبان نیروی انقلاب، تشریح کرد: «ممکن است جلساتی به‌صورت جداگانه صورت گرفته باشد. اما مشمول کار اصلی نمایندگان منتخب و مجلس یازدهم نیست و کار اصلی در نشست فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب صورت می‌گیرد و تکلیف ریاست مشخص خواهد شد. بنابراین تمام منتخبان از تصمیمی که در این فراکسیون گرفته می‌شود حمایت می‌کنند.»

شاکری در واکنش به اینکه برخی رسانه‌ها و جریانات سیاسی تلاش در تفرقه‌افکنی و مرور برخی اختلافات پیش از انتخابات و نهایی شدن لیست و تأثیر آن بر انتخاب رئیس مجلس دارند، می‌گوید: «در این مسئله دو منظر وجود دارد؛ یکی عملکرد رسانه‌هاست که چه می‌گویند و چه می‌نویسند اما این‌ها تأثیری بر تصمیم‌گیری ما ندارد و مرجع واحدِ پیگیری اتفاقات مجلس یازدهم، فراکسیون نیروهای انقلاب است. بنابراین گروه، تشکل و نشست خارج از فراکسیون وجود خارجی ندارد و نخواهد داشت و تمام این نیروها در دل فراکسیون نیروهای انقلاب جای دارند و خودشان را نشان می‌دهند.»

این نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: «اگر نماینده‌ای نظر خاصی داشته باشد در رأی‌گیری‌های فراکسیون مشخص می‌شود. بنابراین حواشی ایجادشده خارج از فراکسیون است و نشست‌ها و رأی‌گیری در مورد ریاست و کمیسیون‌ها، وحدت یکپارچه را نشان می‌دهد.»شاکری در پایان افزود: «تنها نکته موردتوجه این است که باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های انقلابی مجلس به نحوی مطلوب استفاده کنیم تا به یاری خداوند، مجلسی قوی و ناظر داشته باشیم و امید است افرادی که ظرفیت‌های خود را برای ریاست مجلس عنوان کردند، اثرگذار واقع شوند.»

نظر شما