شناسهٔ خبر: 161722 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

الهیان، منتخب مردم تهران:

مصوبات بر زمین‌مانده مجلس دهم را پیگیری می کنیم

زهره الهیان/2

منتخب مردم تهران، شمیرانات ،ری و اسلامشهر در یازدهمین مجلس شورای اسلامی گفت: «برخی از بانوان نماینده در مجلس دهم به‌جای اینکه درصدد رفع مشکلات در فضایی منطقی باشند، بیشتر به دنبال جاروجنجال سیاسی و رسانه‌ای و مطرح کردن موضوعات به‌صورت هیجانی بودند. به‌صراحت می‌توان گفت این کار به‌نوعی سوءاستفاده از جامعه زنان برای اهداف و منافع سیاسی است.»

زهره الهیان، منتخب مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در یازدهمین مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد مجلس دهم در حوزه زنان و خانواده در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: «مجلس دهم در حوزه زنان و خانواده مصوباتی داشته که با یک نگاه اجمالی به آن‌ها می‌توان گفت که این مصوبات و تلاش بانوان نماینده در مجلس، معطوف به نیازهای واقعی جامعه زنان نبوده و نگاهشان بیشتر شعاری و رسانه‌ای و این رویکرد نیز با اهداف سیاسی دنبال بوده است. ممکن است مشاورانی که به بانوان نماینده مجلس دهم مشورت می‌دادند چنین تفکراتی داشتند و این اشکال به مشاوران وارد است که به لحاظ انتخاب محتوا اشتباه کردند و اولویت‌های درستی برای آن‌ها ترسیم نکردند.»

وی افزود: «عملکرد برخی از بانوان نماینده نشان از عدم اطلاع و آگاهی نسبت به معضلات واقعی و حقیقی در جامعه به‌ویژه جامعه زنان است. اگر بخواهیم این نقیصه برطرف شود باید به مشکلات واقعی بنگریم و تمام توان را در راستای حل آن‌ها به‌کارگیریم. به‌طور مثال موضوعی که مجلس دهم آن را دنبال کرد و وقت بسیار زیادی از بانوان این دوره مجلس را به خود اختصاص داد، مبحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها بود!»

الهیان تصریح کرد: «مشخص است که این مسئله اولویت اساسی جامعه زنان نیست و اقلیتی تحت تأثیر فضای رسانه‌ای و مجازی این مبحث را دنبال می‌کردند و مشکلات جدی‌تر جامعه زنان همچنان بر زمین‌مانده است. موضوعاتی مانند معیشت، اقتصاد و بیمه زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار، سلامت و مخاطراتی مانند افزایش مصرف دخانیات. تمام این‌ها موضوعاتی است که

جامعه زنان و دختران ما را تهدید می‌کند و به‌طور مستقیم بر سلامت نسل آینده جامعه مؤثر خواهد بود.»او ادامه می‌دهد: «مسئله بعدی رفع موانع برای فرزند آوری زنان به‌ویژه شاغلان در مجلس دهم بود که باید به آن پرداخته می‌شد اما چنین امری صورت نگرفت. آن موضوع می‌تواند در دستور کار مجلس آینده باشد تا به امید خدا بتوانیم قدم‌هایی را در مسیر پیشرفت جامعه زنان و سلامت خانواده برداریم.»

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در انتها افزود: «برخی از بانوان نماینده در مجلس دهم به‌جای این‌که درصدد رفع مشکلات در فضایی منطقی باشند، بیشتر به دنبال جاروجنجال سیاسی و رسانه‌ای و مطرح کردن موضوعات به‌صورت هیجانی بودند. تبعات و آثار این کار به‌طور مستقیم به جامعه زنان برمی‌گردد و دود آن به چشم مردم می‌رود. به‌صراحت می‌توان گفت این کار به‌نوعی سوءاستفاده از جامعه زنان برای اهداف و منافع سیاسی است.»

نظر شما