شناسهٔ خبر: 161703 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس یازدهم نظام رتبه بندی معلمان را قانونمند کند

ابطحی/2 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه مصوب شد که دولت برای نظام رتبه‌بندی معلمان باید به مجلس لایحه بدهد اما عمر مجلس دهم به پایان رسید و این لایحه به مجلس ارائه نشد.

 سید محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس دهم در برنامه ششم توسعه مصوب کرد که دولت برای نظام رتبه‌بندی معلمان باید به مجلس  لایحه بدهد، گفت: عمر مجلس دهم به پایان رسید و این لایحه به مجلس ارائه نشد اما حتماً باید مجلس یازدهم یکی از مطالباتش در حوزه فرهنگیان این باشد که نظام رتبه‌بندی معلمان را قانونمند کند و از دولت بخواهد که لایحه را ارائه کند.

وی با بیان اینکه اخیراً زمزمه های درباره عدم اجرای نظام رتبه بندی از سوی دولت به گوش می رسد، افزود: مجلس یازدهم باید مانع عدم اجرای نظام رتبه بندی شود و از دولت مطالبه کند تا لایحه ای در این زمینه به قوه مقننه ارائه شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه اجرای نظام رتبه بندی مزایای فراوانی برای فرهنگیان دارد، عنوان کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان از نظر علمی تأثیر زیادی دارد و رقابت خوبی میان فرهنگیان در سطوح مختلف رخ می‌دهد و آگاهی و مهارت‌های معلمان بالا می‌رود. یکی دیگر از مزایای نظام رتبه‌بندی معلمان بالا رفتن سطح رفاه و معیشت آنان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مجلس دهم بارها در کمیسیون در مورد ضرورت تعیین تکلیف معلمان تأکید کردیم اما مسئولان گوش ندادند، اظهار داشت: معلمان این قشر زحمتکش را باید دریابیم و  انتظار می رود مجلس یازدهم پیگیری لازم را در مورد اجرای رتبه بندی معلمان داشته باشد.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶ ۱۷:۰۶ 0 0

    سلام .بله دقیقا  اگر رتبه بندی تصویب شود وبه صورت قانون در آید. خیلی بهتر هست .
                                

نظر شما