شناسهٔ خبر: 161682 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کریمی فیروزجایی: در مجلس یازدهم آمادگی داریم فرازهای قانونی رتبه بندی معلمان را اجرایی کنیم

کریمی فیروزجایی منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محض وصول این لایحه از سوی دولت آن را در دستور کار مجلس قرار دهیم و فراز های قانونی آن را اجرا کنیم و تا زمانی که لایحه اصلی اجرایی نشود پویایی لازم در این قانون دیده نمی شود.

علی کریمی فیروزجایی منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم،در گفتگو با «نماینده»، با اشاره به نظام رتبه بندی معلمان، اظهار داشت: در نظام رتبه بندی معلمان، فرهنگیان با توجه به شایستگی ها و توانمندی ها، قدرت خلاقیت و نوآوری هایشان در ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی ساماندهی شوند که طبیعتا بالاترین مزایا به فردی میرسد که درجه عالی را کسب کند.

وی افزود: با حاکم شدن این امر یک فضای رقابتی بین معلمان ایجاد می‌شود و هر معلمی تلاش میکند تا به جایگاه بالاتری برسد که مزایای بالاتری برای وی دارد که نهایتا به یک پویایی در کلاس درس نیز منجر خواهد شد.

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم، ادامه داد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۸، دو هزار میلیاردتومان مجلس شورای اسلامی برای اجرای این قانون اختصاص داد که در مهرماه سال گذشته این قانون اجرایی شد اما متاسفانه در اسفند سال ۹۸ که دستگاهه های اداری و اجرایی از محل ۵۰ درصد افزایش حقوق و مزایا در اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کردند، که با بی تدبیری آموزش و پرورش از این محل برداشت شد و این اقدام باعث خدشه دار شدن رتبه بندی معلمان شود.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: پیگیری‌های تشکل های فرهنگیان از جمله جامعه اسلامی در طی این چند ماه اخیر منجر به تشکیل جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه شد که خوشبختانه در هفته معلم رئیس سازمان برنامه و بودجه از محلی که قانون گذار اجازه برداشت به او داده ۱۰ درصد اعتبارات هر دستگاههی را از محل کسر کردن و صرفه جویی از ردیف های دیگر اضافه کند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۰ درصد این عدد چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود، که خوشبختانه طی ابلاغیه رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه این اعتبار به در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان، یادآور شد: آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه این موضوع را در جلسه روز گذشته هیئت دولت مطرح کردند که خوشبختانه مورد موافقت هیئت دولت قرار گرفت و انشاالله طی روزهای آتی احکام ترمیم رتبه بندی معلمان از سوی آموزش و پرورش صادر شود.

کریمی فیروزجایی ضمن تقدیر از همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه در اجرایی کردن این قانون گفت: ما یک گله مندی هم داریم و آن اینکه که این اتفاق چرا طی دو سه سال اخیر انجام نشد و چرا دولت این اقدام را برای سال پایانی خود گذاشته است؟ که البته بیشترین تعلل و کوتاهی نسبت استخدام آموزش و پرورش است که نتوانست از ظرفیت های قانونی با جدیت و جسارت بیشتر در دولت پیگیری کند و در عین حال که این اتفاق افتاد اما به عنوان یکی از تشکل‌های فرهنگی وظیفه داریم از هیئت دولت بابت رای مثبت به طرح رتبه بندی معلمان تشکر و قدردانی کنیم.

وی اصلاح نظام حقوق و مزایا یک گام ابتدایی است برای برای نظام جامع رتبه بندی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: دولت موظف است طبق قانون لایحه اصلی طرح نظام جامع رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند که متاسفانه تاکنون نسبت به این کار تعلل کرده است و ما نیز به عنوان یک تشکل صنفی این آمادگی را عنوان کردیم که به دولت برای تنظیم این لایحه مشورت دهیم.

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بنده به عنوان منتخب مردم اعلام می‌کنم که در مجلس یازدهم چه در فراکسیون فرهنگیان و چه در کمیسیون آموزش در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محض وصول این لایحه از سوی دولت آن را در دستور کار مجلس قرار دهیم و فراز های قانونی آن را اجرا کنیم و تا زمانی که لایحه اصلی اجرایی نشود پویایی لازم در این قانون دیده نمی شود.

نظر شما