شناسهٔ خبر: 161678 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازگشایی مدارس در مهرماه منوط به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است

کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش باید آمادگی کافی برای برقراری کلاس‌های آموزش به صورت حضوری و مجازی را داشته باشد تا در صورت اوج‌گیری احتمالی بیماری کوید-۱۹ در مهرماه و اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی از برنامه آموزشی عقب نمانیم.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا همزمانی شیوع کرونا و H۱N۱ در پاییز مانع بازگشایی مدارس خواهد شد؟ گفت: بازگشایی مدارس منوط به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است. اما از این فرصت باقی مانده تا مهرماه باید حداکثر استفاده را داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم برای ارائه مطالب آموزشی از طریق فضای مجازی و شبکه شاد را بهبود بخشیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در ۴ ماه آینده غیر قابل پیش‌بینی است، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید آمادگی کافی برای برقراری کلاس‌های آموزش به صورت حضوری و مجازی را داشته باشد تا در صورت اوج‌گیری احتمالی بیماری کوید-۱۹ و اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی از برنامه آموزشی عقب نمانیم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه امروز آموزش از نان شب هم برای خانواده‌ها مهم‌تر است، تصریح کرد: باید با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، آمادگی لازم بری ارائه مطالب آموزشی در هر شرایطی را داشته باشیم. اما اگر تصمیم به بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌های آموزشی حضوری گرفتیم، باید باید برای حفظ سلامت دانش آموزان، پرسنل مدارس و خانواده‌ها تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی به صورت کامل انجام شود

نظر شما