شناسهٔ خبر: 161666 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر به رئیس‌جمهور برای خروج واحدهای مشمول استمهال بدهی از لیست بدهکاران

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواستار خروج واحدهای مشمول استمهال بدهی از لیست بدهکاران شد تا بتوانند از خدمات بانکی استفاده کنند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور خواستار خروج واحدهایی که مشمول استمهال بدهی شده‌اند از لیست بدهکاران شد تا این واحدها بتوانند از خدمات بانکی استفاده کنند.

متن کامل تذکر نماینه شاهین شهر به رئیس جمهور به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ضرورت خارج شدن نام واحدهایی که به استناد مصوبه شورای پول و اعتبار و بخشنامه شماره ۹۸/۴۳۱۳۵۳ مورخ ۹۸/۱۲/۱۲ مشمول امهال بدهی بانکی خود می‌باشند از سرفصل بدهکاران بانکی بانک مرکزی به منظور استفاده از خدمات بانکی نظام بانکداری کشور.

شرح تذکر:

جناب آقای رئیس جمهور!  

همان طور که مستحضر می‌باشید بر اساس بخشنامه شماره ۹۸/۴۱۳۱۵۳ مورخ ۹۸/۱۲/۱۲ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شبکه بانکی کشور و مستند به مصوبه ۱۲۸۹ جلسه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ شورای محترم پول و اعتبار با هدف مساعدت به بنگاه‌های تولیدی و تسهیل وصول مطالبات غیر جاری بانک‌ها مقرر گردید با استفاده از پیش پرداخت ۷/۵ درصد بدهی مانده و تقسیط ۶۰ ماهه (۵ ساله) با دوره تنفس ۶ ماهه، امهال بدهی بانکی تولید کنندگان در دستور کار قرار گیرد که ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته این مهم در حال اجرایی شدن می‌باشد.

و لیکن با عنایت به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با اجرای این دستورالعمل مشمول امهال بدهی‌ها می‌شوند اما به دلیل اینکه همچنان نام این واحدها در سرفصل بدهکاران بانکی بانک مرکزی وجود دارد امکان اخذ دسته چک و اخذ تسهیلات و برخی امورات بانکی را ندارند و عملا این موضوع باعث قفل شدن فعالیت واحدهای مذکور شده است.

لذا با توجه به اینکه واحدهای تولیدی در سررسید تعیین شده طی دوره امهال در حال بازپرداخت مطالبات بانکی هستند، ضرورت دارد دستور فرمایید تا نسبت به خارج شدن نام این واحدها از سرفصل بدهکاران بانکی بانک مرکزی اقدام لازم صورت پذیرد.

نظر شما