شناسهٔ خبر: 161647 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی تاثیرات منفی کرونا در مجلس

مجلس تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف کشور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بررسی و اعلام شد که بیشترین آسیب به واحدهای صنعتی وارد شده است.

به گزارش «نماینده»، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در رابطه با تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت) بررسی شد.  

در این گزارش اعلام شد که بیشترین آسیب به واحدهای صنعتی وارد شده است، ضمن اینکه بلاتکلیفی واحدهای تولیدی در راستای عدم قطعیت در تصمیم‌گیری‌های دولت، مشکلات قراردادی برای شرکت‌های پروژه محور و عقب افتادگی در برخی از بخش‌ها از تاثیرات منفی شیوع این ویروس در حوزه صنعت است.

در حوزه صنایع معدنی اشاره شده که کند شدن روند صادرات، محصولات معدنی به کشورهای همسایه، از دست دادن بازارهای صادراتی و کاهش صادرات محصولات دریایی از دیگر تاثیرات منفی شیوع این ویروس است.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شد که کاهش فروش محصولات پتروشیمی، درآمدهای ارزی کشور را کاهش داده و مشکلات شرکت‌های پتروشیمی را تشدید کرده است.

در بخش کسب‌وکارهای نوپا متناسب با نوع کسب‌وکار آسیب‌هایی را داشته است. بخش‌هایی که به طور مستقیم با مردم سروکار داشتند بیشترین ضرر را کرده‌اند.

همچنین عنوان شد که ویروس کرونا توانست تاثیرات منفی در حوزه نفت، گاز، کشاورزی، مسکن و گردشگری و سلامت داشته باشد.  

نظر شما