شناسهٔ خبر: 161637 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس مصوبه ایجاد مناطق آزاد تجاری را به مجمع تشخیص فرستاد

مناطق آزاد نمایندگان مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری و صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی اعاده شده از شورای نگهبان به دلیل اصرار کمیسیون بر آن،‌ این مصوبه مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس امروز (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری و صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی اعاده شده از شورای نگهبان به دلیل اصرار کمیسیون بر آن، ‌ این مصوبه مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

بر پایه این خبر،  نمایندگان در نشست علنی (یکشنبه، ۱۱ شهریور ماه ۹۷) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده و تعیین مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری لایحه یک فوریتی ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی با ۱۶۱ رأی موافق، ۷۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از ۲۶۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

دولت پیشنهاد ایجاد ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را به مجلس ارایه کرده بود که نمایندگان علاوه بر موافقت با ایجاد این مناطق، تصویب کردند که ۸۶ منطقه ویژه اقتصادی دیگر هم ایجاد شود بر این اساس مجلس با ایجاد ۹۸ منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.

نظر شما