شناسهٔ خبر: 161604 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واگذاری سهام معادن در بورس یکی از بزرگترین اقدامات برای جهش تولید است

انارکی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از بزرگترین اقدامات در بحث جهش تولید واگذاری سهام معادن در بورس است.

به گزارش «نماینده»، احمد انارکی محمدی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به لزوم عرضه سهام معادن و جلوگیری از خام فروشی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بازار سرمایه به سمت ورود شرکت‌های بزرگ پیش رفته، باید سهام شرکت‌های مس و آهن کرمان هم در این بازار عرضه شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تاکید براینکه استان کرمان معادن قابل توجهی دارد، افزود: متاسفانه معادن به دلیل خام فروشی بویژه در بحث فروش سنگ آهن ارزش افزوده کمتری دارند که اکنون جلوی آن گرفته شده است، عرضه سهام این شرکت‌ها و معادن در بازار بورس و همکاری مردم با خرید سهام آنها، مطمئنا مسیر پیشرفت را برای معادن کشور هموار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از سهام شرکت‌ مس کرمان در بازار سهام عرضه شده و ما دنبال آن هستیم که سایر معادن موجود هم در بازار بورس ارائه شوند، یکی از بزرگترین اقدامات در بحث جهش تولید واگذاری سهام معادن در بورس است.

انارکی‌محمدی تاکید کرد: ایمیدرو باید شرکت‌ها و معادن زیر مجموعه خود را در بازار بورس عرضه کند زیرا اینگونه درآمدها و عملکردها شفاف شده و به سمت خصوصی‌سازی پیش خواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مزایای عرضه سهام شرکت‌های دارای معادن در بورس گفت: به اعتبار پول و خرید سهام توسط مردم این شرکت‌ها توسعه یافته و می‌توانند سرمایه‌گذاری کرده و تولید خود را افزایش دهند، همچنین به دلیل شفافیت در بورس بسیاری از معاملات و درآمدها مشخص خواهد بود.

نظر شما