شناسهٔ خبر: 161601 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس یازدهم برای آسیب دیدگان از کرونا راه حلی داشته باشد

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس گفت:سوء مدیریت ها در برخی دستگاه های دولتی در دوران کرونا باعث شد قیمت برخی کالاهای اساسی و همچنین مسکن و خودرو به صورت افسارگسیخته افزایش پیدا کند.

به گزارش «نماینده»، امیرخجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی  ، با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بیشترین آسیب را متحمل شدند، گفت: لازم است در مجلس یازدهم برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود، اگرچه در مجلس دهم نیز نمایندگان برای کاسته شدن از تبعات این ویروس بر اقتصاد خانوار هر تلاشی که لازم بود انجام دادند.

وی با تاکید براینکه در پس شیوع ویروس کرونا و اقدامات لازم برای مهار این ویروس اهمال کاری های نیز از سوی برخی دستگاه های دولتی انجام شد، ادامه داد:سوء مدیریت ها در برخی دستگاه های دولتی باعث شد قیمت برخی کالاهای اساسی و همچنین مسکن و خودرو به صورت افسارگسیخته افزایش پیدا کند.

نماینده همدان در مجلس دهم، با بیان اینکه سوءمدیریت ها امروز معیشت را بر خانوارها تنگ کرده است، افزود:این اهمال در نظارت بر بازار با تورم لجام گسیخته آنچنان معیشت را بر مردم تنگ کرده که تبعات ویروس کرونا در قبال آن ناچیز است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: برخی از اقلام اساسی و مایحتاج مردم  افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمتی را تجربه کرده است و دستگاهی نظارتی دولتی نیز هیچ اقدامی برای مهار آن انجام نداده اند.

خجسته عنوان کرد:رئیس جمهور باید خود به این موضوع ورود کند و بازار و نرخ گذاری را کنترل و مردم را از این مخمصه نجات دهد.

نظر شما