شناسهٔ خبر: 161596 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نامه به آیت‌الله رئیسی | قوه قضائیه به محتوای گزارش تفحص از قاچاق ورود کند

رئیسی2 جمعی از فعالین مبارزه با فساد در نامه ای به رئیس قوه قضاییه، خواستار برخورد سختگیرانه قضائی با متخلفان مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص از دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شدند.

به گزارش «نماینده»،بسیج اصناف، بسیج کارگری، مرکز ماهر، تشکلهای دانشجویی ، رسانه ها ، قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ،جمعی از اتحادیه ها و تولید کنندگان و... در نامه ای به رئیس قوه قضاییه، خواستار برخورد سختگیرانه قضائی با متخلفان مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص از دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی 

ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیکم
با احترام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان

همانطور که استحضار دارید بالاخره گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس ازگذشت حدود ۳سال از تصویب آن در تاریخ ۹۹/۲/۲۳قرائت شد.

در خصوص این گزارش چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

۱- علیرغم اینکه نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص برای تهیه گزارش زحمات زیادی کشیدند و ابعاد مختلف موضوع را بررسی کرده و واقعیات خوبی را جمع بندی نموده بودند ولی در قرائت گزارش، مجلس کارنامه بسیار بدی را از خود نشان داد هم با تاخیر بیش از یکسال و نیم قرائت کرد، هم با دستکاری گزارش و حذف بخشی هایی، آن را تضعیف و هم گزارش را تعدیل کرد و بخش هایی از آن را هم قرائت نکرد.

۲-آن چه قطعی است و اختلاف نظری در آن وجود ندارد و در این گزارش هم به آن اشاره شده تخلفات و کم کاری ها و ترکفعل های مدیران سازمان ها و نهادهای عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. نمراتی که در این گزارش به دستگاه ها داده شده نمایان گر عملکرد بسیار ضعیف آنهاست و علت اصلی آن ترک فعل یا اعمال سلیقه مدیران و مسئولان مربوطه است.

۳-کاملاً واضح است، در جنگ اقتصادی تمام عیاری که در آن قرار داریم تنها راهبرد موفقیت آمیز تقویت اقتصاد از درون است و این مهم با رونق و جهش تولید شدنی است و قاچاق کالا و ارز اصلی ترین مانع رونق تولید است. به اذعان بسیاری از کارشناسان، بی تردید مبارزه با قاچاق فقط و فقط از طریق اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی که بر پایه ایجاد سامانه های یکپارچه الکترونیکی استوار است محقق خواهد شد. این مهم نیز در متن گزارش مذکور مورد تایید قرار گرفته است.
لذا براساس مسلمات قانونی، عقلی، شرعی و تجربی، قوه قضائیه می تواند و باید به موضوع ورود نموده و با سرعت در خصوص نتایج این گزارش اقدامات لازم را انجام دهد. برخورد قضایی قاطعانه و سختگیرانه با مدیران متخلف و سهل انگار تصریح شده در گزارش، حداقل کاری است که در راستای تحقق شعار سال می توان انجام داد .
قطعاً این مدیران در پیدایش آسیب های اجتماعی پدیده شوم قاچاق از قبیل بیکاری، اعتیاد، طلاق، خودکشی، بزه کاری، به خطر افتادن سلامت و امنیت مردم و... که بخشی از آن زمینه ساز حوادث دی ۹۶و آبان ۹۸شد، نقش و سهم دارند و از این جرائم سنگین نباید به آسانی بگذریم.

ما تشکلهای دانشجویی و کارگری و اصناف، اتحادیه ها، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه امضاکننده این نامه عزم خود را برای مبارزه واقعی و مؤثر با قاچاق کالا جزم کرده ایم و تا حصول نتیجه مطلوب با همه توان در صحنه خواهیم ماند و دست از پیگیری مطالبات به حق مردم بر نمی داریم.
منتظر و پیگیر دستورات حضرتعالی جهت برخورد قاطعانه و عبرت آموز با مسئولین متخلف قانون گریز و اطلاع رسانی اقدامات انجام شده هستیم.

امضاءکنندگان به ترتیب حروف الفبا:

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور

بسیج کارگران و کارخانجات کشور

پایگاه خبری افکار

پایگاه خبری جوان آنلاین

پایگاه خبری جهان نیوز

پایگاه خبری دانا

پایگاه خبری نماینده

پایگاه خبری مشرق

خبرگزاری آنا

خبرگزاری دانشجو

دفتر تحکیم وحدت

دبیرخانه مشترک تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک(شامل ۲۰تشکل سراسری و استانی)

روزنامه کیهان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کل کشور

قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

کانون کارفرمایی استان تهران

مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر)

معاونت مطالبه گری مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

نظر شما