شناسهٔ خبر: 161584 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موج سواری سوداگران بر بازار خودرو

یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید سوداگران خودرو را خریداری کرده و در انبارها دپو می کنند و پس از افزایش قیمت، چارچرخ ها را روانه بازار می کنند تا بتوانند سود کلانی به دست آورند.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  درباره نقش دلالان در افزایش قیمت خودرو طی هفته‌های اخیر، گفت: کارشناسان اقتصادی ۲ راهکار برای تعیین قیمت خودرو مطرح می‌کنند؛ نخست آنکه عرضه و تقاضای موجود در بازار، بهای چارچرخ‌ها را تعیین کند که این روش در برخی موارد منجر به گرانی خودرو و ایجاد حباب در بازار خواهد شد و دوم آنکه قیمت گذاری خودرو، دستوری باشد که این راهکار نیز با توجه به تغییر دستمزد، بهای آب، برق، گاز و... روش مناسبی نبوده و نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برخورد با دلالان بازار خودرو، اظهار کرد: برخی با قیمت‌سازی در تلاش‌اند، بهای خودرو را در بازار افزایش دهند که با اقدامات انجام گرفته از سوی قوه قضاییه، تاکیدات رئیس جمهور و اقدامات سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت دلالان ممانعت به عمل آمده و از شیب تند گرانی‌ها کاسته شد.

شورای رقابت با اقدامات پیش گیرانه از سوءاستفاده سوداگران جلوگیری کند

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شورای رقابت باید با اقدامات پیش گیرانه از سوءاستفاده سوداگران جلوگیری کند، اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه وزارت صمت، نهادهای مدنی، قطعه سازان، بنگاه‌های معاملاتی و... می تواند تاثیر به سزایی در کاهش قیمت خودرو داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان از گرانی خودرو در بازار بهره ای نمی برند، ادامه داد: سوداگران خودرو را خریداری کرده و در انبارها دپو می کنند و پس از افزایش قیمت، چارچرخ ها را روانه بازار می کنند تا بتوانند سود کلانی به دست آورند.

نظر شما