شناسهٔ خبر: 161577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای ترور "قالیباف"

قالیباف همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم، حملات فراوانی به سمت سرلیست انتخاباتی اصولگرایان شکل گرفته تا مانع از ریاست او بر مجلس یازدهم شود.

ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای "ترور قالیباف"

به گزارش «نماینده»،   به نقل از وبلاگ مشرق همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم، حملات فراوانی به سمت سرلیست انتخاباتی اصولگرایان شکل گرفته تا مانع از ریاست او بر مجلس یازدهم شود.

در همین زمینه، اسدا... بادامچیان، دبیر کل حزب مؤتلفه در گفت‌وگویی که همشهری‌آنلاین آنرا با مزاج کنایه به قالیباف منتشر کرد، با بیان اینکه حسن شهرت یکی از ملاک‌های ریاست مجلس است، گفت: فساد اقتصادی همواره لطمه‌های جدی به ریشه‌های اقتصاد کشور وارد می‌کند و به نوعی حق مردم در این فرایند به‌شدت تضییع می‌شود؛ بنابراین کسی که جایگاه ریاست مجلس گام دوم را کسب می‌کند باید همت عالی و اصلی‌اش ریشه کن‌کردن فساد باشد؛ لذا با این استدلال شایسته نیست در کارنامه خدمتی نامزدهای رئیس و هیأت رئیسه مجلس، حرف و حدیث و حاشیه و شائبه باشد.

عباس عبدی هم در این رابطه به خبرآنلاین گفته است:‌ اصلا آقای قالیباف نماینده کیست؟  من نمی دانم واقعا. من در این مانده ام، من نمی فهمم ماجرا چطوری است.

او می‌افزاید: اگر من در این انتخابات بودم و رای آورده بودم غیر ممکن بود که پایم را در مجلس بگذارم. اصلا آبرویی برای آدم نمی ماند که با ۲۰ درصد مشارکت کننده اسم خود را نماینده مجلس بگذارد و کسی که الان دارد خودش را اینگونه معرفی می کند فردا می خواهد جلوی چه کسی بایستد و از حق چه کسی دفاع کند؟   این فرد چطور می خواهد شخصیت و اقتدار قدرتمندی داشته باشد. او اگر از جلوی شورای نگهبان رد شود سرش را پایین میگیرد تا مبادا برای او مشکلی پیش آید چون نمی تواند در مملکت کاری کند.

ستاد جبهه پایداری نیز با مدیریت صادق محصولی جلسه‌ای را با عنوان "جلسه وفاق" با حضور مصطفی میرسلیم و برخی منتخبان مجلس برگزار کرد تا تکلیف رئیس مجلس یازدهم را مشخص کند.

جلسه و تعیین تکلیفی که ادعا شد قالیباف هم در آن دعوت شده اما این ادعا تکذیب شد.

یعنی در یک فرایند سیاست‌گذاری برای مجلس؛ سرلیست انتخاباتی اصولگرایان توسط جریانات بیرون از پارلمان حذف شد.

*مردم ایران، پیش از این و در جریان انتخابات سال ۹۶ نیز شاهد شکل‌گیری همین ائتلاف سه‌جانبه علیه مدیریت جهادی و نماد آن یعنی محمدباقر قالیباف بودند.

ائتلافی که سه ضلع مثلث آن در ظاهر، هیچ تجانس گفتمانی ندارند اما در باطن، عکس‌های مشترک فراوانی با مرحوم هاشمی دارند و همواره می‌توان در ستاد تخریب قالیباف؛ آنها را رفیق گرمابه و گلستان یافت.

جدای از اینکه چرایی این واقعیت‌ها حتما باید مورد اقتراح خواص کشور قرار گیرد اما در مسئله مجلس یازدهم و ریاست آن رخدادهای عجیب‌تری قابل وقوع است...

عجیب از آن رو که تکلیف ریاست مجلس را سرلیستی قالیباف در انتخابات مشخص کرد اما عده‌ای قصد دارند این حقیقت بدیهی را مساوی با هیچ قرار دهند.

جالب است که در سمت دیگر ماجرا، اساساً هیچ چهره و کارنامه‌ای هم وجود ندارد که قابلیت هماوردی با آقای قالیباف را داشته باشد و از همین روست که برخی معتقدند این تقلای نمایشی برای رقابت بر سر ریاست مجلس؛ در واقع یک ائتلاف برای حذف قالیباف و دفن کردن مدیریت جهادی در ورودی پارلمان یازدهم است.

حقیقتی که شاهدیم دکتر الیاس نادران، از منتخبان مجلس یازدهم نیز در اشاره به جلسات جبهه پایداری و مؤتلفه برای ریاست مجلس به آن اشاره کرد و در یک توییت نوشت: "به دوستانی که توسط جناب پژمانفر دعوت و توسط آقای محصولی اداره می‌شدند عرض کردم که راه‌اندازی یک جمع فقط با هدف "نه به قالیباف" عملی ضد وحدت است. هرچند که دلیلی هم برای برای دعوت نکردن از قالیباف نداشتند.

تقلا برای دفن مدیریت جهادی در ورودی مجلس البته در حالی است که در کارنامه سراسر کارآمدی محمدباقر قالیباف به اذعان تمام دستگاه‌های نظارتی و قضایی کشور؛ حتی یک نقطه تاریک هم وجود ندارد.

بماند که عده‌ای در ماجراهایی مثل پلاسکو و "املاک نجومی" دوست داشتند آنچه که اصلاح‌طلبان می‌گویند درست باشد اما همین دو قضیه هم فی‌الواقع تبدیل به نمادهایی از توانمندی مدیریتی و پاک دستی قالیباف شدند و یک سند هم علیه قالیباف به اثبات نرسید.

این تراژدی البته در حالی است که مردم باید بدانند آنچه که قالیباف در ایجاد امنیت در شرق کشور، در گسترش توانمندی موشکی ایران و در طول ۱۲ سال شهرداری پایتخت ایران انجام داد؛ از خدمات دوست و یار دیرین او یعنی سردار شهید سلیمانی در عرصه امنیت؛ هرگز کمتر نبوده است.

حال اینکه عده‌ای قصد دارند از تسرّی چنین کارنامه‌ای در فعالیت‌های مجلس جلوگیری کنند و به جای آن پیری و انحراف را جایگزین کنند؛ مقوله‌ای است که جز کلاهبرداری از مردم نام دیگری ندارد.

نظر شما