شناسهٔ خبر: 161567 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نظارت بر عملکرد دولت اولویت مجلس یازدهم باشد

عبادی یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس یازدهم باید اولویت‌ها و اهداف کاری خود را در چهار سال آینده تبیین کنند، گفت که قطعا رفع مشکلات اقتصادی مردم و نظارت بر عملکرد دولت باید به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی  در توضیح اولویت‌های کاری مجلس یازدهم گفت: در وهله اول باید مجلس یازدهم اولویت‌هایش را برای مردم تبیین کند، اینکه چه اهدافی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم داشته و می‌خواهد چه قوانینی را اصلاح کند. چون در حال حاضر قوانین مازادی وجود دارد که نتیجه آن بروکراسی اداری و گرفتاری مردم شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بر این اساس تنقیح قوانین موضوع مهمی است که باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد. ما قوانین مازادی داریم که این انباشت قوانین مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است. البته حذف قوانین مازاد هم باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد.

نماینده بیرجند نظارت بر عملکرد دولت را از دیگر اولویت‌های کاری مجلس یازدهم برشمرد و گفت: نمایندگان باید بدون رودربایستی، منصفانه و بدون مماشات از دولت بخواهند که کار کرده و آن‌ها هم نظارت داشته باشند نه اینکه همچون مجلس فعلی وزیر استیضاح شده و مجددا با رأی بالاتر به دولت برگردد. دیگر این وزیر نظارت پذیر نخواهد بود.

عبادی همچنین گفت که باید نمایندگان در حوزه‌های مختلف همچون آموزش و تحقیقات، اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجی اهداف و برنامه‌هایی داشته و هر سال گزارش عملکردی به مردم ارائه دهند. البته لازم بود که قبل از آن در زمان انتخابات با رقبای خود بر سر برنامه‌هایشان رقابت کنند و آن را شفاف به مردم اعلام کنند که متأسفانه هیچ گاه در انتخابات این اتفاق رخ نداده است.

نظر شما