شناسهٔ خبر: 161561 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ربیعی: دولت دخالتی در چینش کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس جدید نخواهند کرد

ربیعی سخنگوی دولت گفت: اعضای دولت هیچ دخالتی در چینش کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس جدید نخواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۹۹) طی گفت‌وگویی جهش تولید و افزایش اشتغال را اولویت‌های دولت در همکاری با مجلس یازدهم عنوان و اظهار کرد: موضوع اشتغال و تولید یکی از بحث‌هایی است که ما قطعاً باید بتوانیم در مورد آن با مجلس آینده به طور مشترک به پشتوانه‌های قانونی دست یابیم و دولت بتواند عملیات اجرایی آن را انجام دهد.

وی به بیان اینکه ویروس کرونا به اقتصاد در دنیا لطمه زد، گفت: بخشی از خسارت شیوع و گسترش ویروس کرونا در حوزه نفت دامن کشور ما را هم گرفت در کنار آن در دو سال اخیر با خشن‌ترین تحریم‌ها روبرو بودیم بنابراین برای پاسخ به نیازهای جامعه و کاهش فشارهای خارجی، نیازمند به دستاوردهای جدید در حوزه تولید هستیم.

ربیعی می‌گوید که دولت برای جبران خسارت حاصل از شیوع و گسترش ویروس کرونا و ایجاد دستاوردهای جدید در حوزه تولید، برنامه‌هایی در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات به ویژه خدمات مولد، طراحی کرده تا بتواند اشتغال جدید ایجاد کند.

سخنگوی دولت گفت: دنیا در روزهای کرونایی نشان داد که اگر ما نتوانیم نیازمندی‌های خودمان را خودمان تأمین کنیم در شرایط حاد هیچ کشوری به داد کشور دیگر نمی‌رسد. بنابراین در شرایط جدید کرونایی و تحریم باید برنامه‌های لازم را در زمینه‌های اشتغال، تولید و صادرات جدید طراحی و اجرا کنیم.

وی تاکید دارد که رفع موانع حقوقی و قانونی تولید و ایجاد امنیت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار از زمینه‌های همکاری با مجلس جدید است.

ربیعی به بودجه‌های سالیانه اشاره و اذعان دارد که  در شرایط تحریم و عبور جهشی از فشار اقتصادی ناشی از کرونا نیاز است که برخی تصمیمات مشترک را با مجلس اتخاذ شود.

سخنگوی دولت گفت: برای بودجه سال ۹۹ نیازمند تغییراتی هستیم که کسری بودجه را پوشش دهیم و حتماً مجلس آینده در این زمینه می‌تواند با دولت همکاری کند تا با یک بودجه متعادل تملک دارایی‌ها و کارهای عمرانی را دنبال کنیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه دولت به همه تصمیمات مجلس احترام می‌گذارد افزود: اعضای هیأت دولت هیچ دخالتی در اینکه چه کسانی در مجلس و در چارچوب کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه قرار بگیرند نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما