شناسهٔ خبر: 161552 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سمیه محمودی:

دولت فقط به پروژه‌هایی که امسال تکمیل شود اعتبار می‌دهد

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، دولت تنها برای پروژه‌هایی که در سال ۹۹ تکمیل می‌شوند، اعتبار تخصیص داده است.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه بیشترین هدف‌مان این بود که منابع مالی برای پروژه‌های فاضلاب شهرضا و دهاقان و تقاطع غیرهمسطح بسیج تخصیص یابد.

وی با بیان این‌که از مسئولان شهرستان شهرضا انتظار می‌رود که پیگیر پروژه‌ها باشند، اما بعضی از مسئولان شهرستانی جنب‌وجوش و انگیزه لازم را برای پروژه‌ها ندارند، افزود: عملیات اجرایی زیرگذرهای مسیر شهرضا به اصفهان آغاز شده است، زیرگذر جرم‌افشار و پرزان هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد و زیرگذر منظریه نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه فاضلاب شهرضا گفت: تا قبل از عید نوروز کار حفاری فاضلاب ادامه داشت اما با توجه به ممنوعیت حفاری تا 20 فروردین اجازه کار داده نشد و دستگاه‌ها جمع‌آوری شد، در حال حاضر پیمانکار مشخص شده است اما کرونا در مسائل عمرانی مشکل ایجاد کرده و با بهبود شرایط پروژه از سر گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از اقدام دولت در سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌ها عنوان کرد: در سالی که به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دولت تنها برای پروژه‌هایی که در سال 99 تکمیل می‌شوند، اعتبار تخصیص داده است و به سایر پروژه‌ها که در سال‌های آینده تکمیل می‌شود، اعتباری تخصیص پیدا نمی‌کند، این ظلم بزرگی به سایر پروژه‌ها است.

محمودی تصریح کرد: این اقدام تحت عنوان پروژه‌های جهش تولید نام گرفته است، چنین اولویتی‌ هم در استان اصفهان است و باید از سوی مدیریت شهرستان پیگیری شود که آیا پروژه‌های شهرستان شهرضا نیز در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به پروژه میدان بسیج شهرضا خاطرنشان کرد: زیرگذر این پروژه به‌سمت دهاقان در سال 99 تمام می‌شود، اما روگذر شهرضا به مبارکه طول می‌کشد، با پیگیری و جلسات بسیار، معاون وزیر راه این پروژه را جزو پروژه‌های جهش تولید قرار داد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان شهرضا و دهاقان انتظار است که بیشتر به مسائل عمرانی و زیرساختی توجه کنند، اضافه کرد: منابع تملک دارایی باید با توجه به نیازهای شهرستان توزیع شود، در حوزه کشاورزی دچار مشکل هستیم و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر این‌که مسئولان در ادارات‌کل حضور پیدا کنند و از مدیران‌کل برای حضور در شهرستان شهرضا دعوت کنند، گفت: حضور مسئولان در دفاتر سازمان‌های مختلف سبب می‌شود که درهای بودجه به‌روی شهرستان باز شود.

محمودی راجع به منطقه ویژه اقتصادی شهرضا گفت: مراحل اداری در حال انجام و پرونده در محیط زیست استان اصفهان در دست بررسی است و با توجه به هماهنگی‌ها و جلسات برگزارشده با رئیس محیط زیست استان در زمان کوتاهی مجوزهای لازم صادر می‌شود.

وی با تأکید به اینکه به نتیجه رسیدن کارهای عمرانی شهرستان نیازمند پیگیری بیش از پیش است، خاطرنشان کرد: باید اقتصاد شهرضا را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، گردشگری و ساماندهی کارهای خدماتی رونق دهیم، اگر بخواهیم شهرضا رشد داشته باشد باید در راستای توسعه اقتصادی تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با گلایه از اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با توجه به درآمدهای مناسب شهرداری در سال 98 از محل ارزش افزوده و حق آلایندگی باید به‌جای مباحث سیاسی تمرکزشان روی خدمت‌رسانی به مردم باشد، نباید ما دغدغه آسفالت معابر و کوچه‌ها را داشته باشیم، مردم نباید دغدغه مدیریت شهری را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در زمینه مبلمان شهری و آسفالت معابر ورود جدی داشته باشد و رضایت مردم را به دست آورد، گفت: وظیفه شورای شهر سیاست‌گذاری است، فلسفه اصلی شورا در رسیدگی دقیق به مشکلات شهروندان به‌صورت جامع  و دقیق است.

محمودی درباره پارک ملت عنوان کرد: این پارک در حال خشک شدن است و شهرداری و شورای شهر باید پساب فاضلاب را در این پارک استفاده کنند تا از خشک شدن آن جلوگیری کنند و این پارک را زنده و شاداب نگه دارند.

وی در خصوص کمپینگ مسافری شهرداری شهرضا بیان کرد: این کمپینگ بدون استفاده است و می‌تواند تبدیل به پارک بانوان شود، چرا که پارک فعلی مورد رضایت بانوان نیست، این کمپینگ امنیت و فضای مناسبی دارد و خانواده‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس با یادآوری اینکه ظرفیت آرامستان شهرضا تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: آرامستان شهر باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، چرا که آرامستان فعلی شهرضا شرایط خوبی ندارد و جزو اولویت‌های شهرستان باید قرار بگیرد.

وی با اشاره به رها شدن نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر گفت: به‌دلیل قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور و عبور مسافران بسیار از این محور، وجود نخاله‌ها در اطراف شهر زیبنده نیست و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی ایجاد می‌کند و باید در کارگروه ویژه پسماند به آن رسیدگی شود.

محمودی با تأکید بر اینکه شهرداری باید مکانی را برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی مشخص کند، افزود: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در کنار راه‌ها با اداره راهداری است اما اگر شهرداری وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد، نفر دومی وارد مسأله نمی‌شود.

نظر شما