شناسهٔ خبر: 161551 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رضاخواه:

تسهیل ایجاد فضای کسب و کارِ شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مجلس یازدهم

رضا خواه منتخب مردم تهران گفت: به دنبال این هستیم که ارتباط سازمان‌های مختلف را برقرار کنیم تا فضای کسب و کار تسهیل شود.

به گزارش «نماینده» مجتبی رضا خواه منتخب مردم تهران با اشاره به تشکیل فراکسیونی موسوم به اقتصاد دانش بنیان در مجلس یازدهم گفت: ابتدا باید تاکید کنم که فراکسیون‌ها کلا با کمیسیون‌ها متفاوتند و فراکسیون اقتصاد دانش بنیان هم حدود دو الی سه هفته‌ای است که تشکیل شده و جلسه‌ای هم که برگزار شد صرفا اولین جلسه رسمی آن بود.

او درباره وظایف این فراکسیون در مجلس هم گفت: به طور مشخص ما در فراکسیون دانش بنیان به دنبال این هستیم که ارتباط سازمان‌های مختلف را با یکدیگر برقرار کنیم تا ایجاد فضای کسب و کار را برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل کنیم؛ برای مثال اگر نیاز دارند که مجوزی برایشان صادر شود یا به طور مشخص نیاز دارند تا در بازار از تولیداتشان حمایت شود و یا برای صادرات تسهیلاتی برایشان در نظر گرفته شود ما در مجلس این موارد را برایشان ایجاد خواهیم کرد.

رضا خواه افزود: در واقع حوزه‌هایی که این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند حوزه‌هایی است که بخش قابل توجهی از نیازهای تکنولوژیک کشور را تامین می‌کند و می‌تواند محصولاتی را برای صادرات تولید کنند که شاید تا به حال فرایند آسانی برای صادراتشان وجود نداشته و حال ما در تلاش هستیم تا این فرآیند آسان را برایشان تامین کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: در هر حال این  نوع شرکت‌ها یا نیازهایی را تامین می‌کنند که نبودشان در دوران تحریم‌ها ما را با مشکل مواجه کردند و یا توان این را دارند که بتوانند محصولاتی را تولید کنند که برای صادرات مناسب است.

منتخب مردم تهران خاطرنشان کرد: البته این اولین بار نیست که چنین فراکسیونی در مجلس شکل می‌گیرد و ما در مجلس دهم هم تجربه تشکیل چنین فراکسیونی را داشتیم اما حقیقت این است که آن فراکسیون تعداد اعضایش کمتر بود ولی الان این فراکسیونی که ما برای مجلس یازدهم تشکیل دادیم تعداد اعضای قابل توجهی دارد به شکلی که در جلساتی که ما گذاشتیم حدود ۷۵ نفر شرکت کردند اما اگر اشتباه نکنم  فراکسیون اقتصاد دانش بنیانی که در مجلس دهم تشکیل شد حدود ۹ نفر عضو داشت.

او ادامه داد: این موضوع عزم نمایندگان دوره یازدهم را نشان می‌دهد که برای موضوع اقتصاد اهمیت بسیار بالاتری قائل هستند، ضمن اینکه برای اقتصاد کشور حتما فایده دارد؛ در ابعاد تکنولوژی هم این شرکت‌ها دارای افرادی هستند که توانایی علمی خوبی دارند و این توانایی علمی را می‌توانند به فناوری تبدیل کنند وهم نیازهای کشور را تامین کرده و هم به رشد اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.

 رضا خواه تاکید کرد: ما مشخصا به دنبال این هستیم که اولا تعداد این شرکت‌ها افزایش پیداکند، یعنی فارغ التحصیلانی که اکنون از دانشگاه‌ها مدارک علمی خودشان را دریافت کردند بتوانند وارد فرایند تولید شوند که برای کشور مورد نیاز است و در نتیجه این فرایند هم اشتغال ایجاد خواهد شد و هم اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت؛ بنابراین ما هم به دنبال افزایش تعداد این شرکت‌ها برای توسعه اشتغال هستیم و هم به دنبال این هستیم که فعالیت این‌ها را تسهیل کنیم که یا به تامین نیازهای تکنولوژیکی کشور منجر شود و یا به توسعه صادرات ان‌شاالله.

نظر شما