شناسهٔ خبر: 161518 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ماهنامه نماینده

بخش‌های مهم گزارش تفحص از قاچاق کالا حذف شد

کریمی عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز گفت: حذف بخش‌های مهم گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز باعث شده تا گزارشی که امروز در صحن قرائت شد یک گزارش بی خاصیت باشد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در نشست امروز صحن علنی مجلس گفت: حذف بخش‌های مهم گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز باعث شد تا گزارشی که امروز در این باره در صحن قرائت شد یک گزارش بی خاصیت باشد.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در برج ۳ سال ۹۸ به هیأت رئیسه ارسال شد اما با فشارهایی که از بیرون اعمال شد تغییراتی توسط رئیس هیأت تحقیق و تفحص در این گزارش ایجاد شد.

عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: هرگونه تغییر و یا اصلاح گزارش باید با هماهنگی و تصمیم همه اعضای هیأت باشد، اما این تغییرات و اصلاحات و حذف متن گزارش بدون هیچ هماهنگی و تصمیم اعضای هیأت تحقیق و تفحص بوده و توسط رئیس هیأت انجام شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در گزارش مذکور حذف شده جدول مربوط به ارزیابی کمی دستگاه‌های مختلف برای مقابله با امر قاچاق است که اکثرا نمره پایینی را از هیأت تحقیق و تفحص دریافت کردند.

وی افزود: برای مثال اتاق بازرگانی برای امر مقابله با قاچاق از ۲۰ نمره، نمره ۲ را گرفته و اداره گمرک از ۲۰ نمره ۳ را دریافت کرده است.

عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در پایان گفت: ما در سال ۹۵ و ۹۶، ۲۵ میلیارد دلار قاچاق به کشور را شاهد بودیم که ۹۵ درصد آن از مبادی رسمی وارد کشور شده و این امر برخورد با مدیران متخلف را ضروری می‌سازد.

نظر شما